ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו היום (שישי) לראשונה מאז הבחירות ודנו על האפשרויות להקמת ממשלה. הצדדים סיכמו להיות בקשר בהמשך. בסביבתו של בנט אמרו לאחר הפגישה כי פגישתו של בנט עם  יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שנקבעה לצאת השבת, תתקיים כמתוכנן. עד כה, נתניהו לא התייחס לפגישה. 

ממפלגת ימינה נמסר: "תמה פגישת יו"ר ימינה, נפתלי בנט, עם רה"מ נתניהו. השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך". 

לפני כניסתו לפגישה אמר בנט: "יש לנו מטרה אחת - להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה, יציבה שמטפלת באזרחי ישראל. לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא לתוצאה הזו". אחריה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש"רק אני צודק" כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

“בנט נמצא בדילמת האסיר”, מסר גורם המקורב לימינה, “יש לו שתי חלופות לא טובות בכלל - הליכה עם ביבי, שסופה להיזרק על ידו ללא מלוא תאוותו בידו אך תוך שמירה על הבייס, אל מול האמירה של איחוד כלל ישראל בממשלת שינוי כפי שטען בבחירות, שעלולה לגרום לו לאבד אחיזה בימין אם ילך עם מרצ ומפלגת העבודה”.

מפגינים מול ביתו של גנץ קוראים לו לא לשתף פעולה עם נתניהו (צילום: יעקב קונפורטי)

ברקע המגעים להרכבת הממשלה, הפגנות התקיימו מול בתיהם של מנהיגי מפלגות "גוש השינוי", גנץ, בנט וסער. המפגינים קראו להם להמליץ על לפיד לראשות הממשלה ו"לא לשתף פעולה עם הנאשם". "מי שיכשיל את המהלך לממשלת שינוי בלי נתניהו ירשם לדיראון עולם בדפי ההיסטוריה", אמרה אחת המפגינות מול ביתו של גנץ. 

מפגינים מול ביתו של נפתלי בנט (צילום: ''חקירה עכשיו'')
מפגינים מול ביתו של נפתלי בנט (צילום: ''חקירה עכשיו'')

הפגנה מול ביתו של גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול ביתו של גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

מפגינים מול ביתו של גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים מול ביתו של גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, השבוע נתניהו העניק הצהרה לתקשורת בה קרא לסער ובנט להצטרף לממשלה בראשותו: "בואו נשים את המשקעים מאחורינו ונקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים".

נתניהו אף המשיך בלחציו כלפי בנט ופרסם בפייסבוק ובטוויטר שלו את הסרטון שבו נראה יו”ר ימינה בראיון בערוץ 20 חותם על מסמך שבו הוא מתחייב שלא לשבת בממשלה שבראשה יעמוד לפיד. סרטון דומה הופץ גם על ידי הליכוד ברשתות החברתיות.

בגוש השינוי חוששים מפגישת בנט עם נתניהו, וסבורים כי יו”ר ימינה “סגר עסקה או מתכוון לסגור עסקה” עם ראש הממשלה. “הוא כנראה עושה עלינו סיבוב, והפגישה עם לפיד נועדה להוציא מחיר יותר טוב מנתניהו”, העריך אתמול גורם בגוש השינוי.