בן כספית, עיתונאי מעריב, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכנית ב-103FM והתייחס להגעתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, למעון ראש הממשלה בבלפור בפעם הראשונה: "לא הייתי מאמין שבנט ידרוך בבלפור, אולי הוא בא לסיור מקדים". הוא הוסיף כי "מגוחך לי לשמוע את הקולגות שלנו מדברים על זה שנתניהו הזמין את בנט לבלפור למרות היריבות והיחסים המעורערים והיריבות ביניהם, כשבמציאות יודעים שבנט הוא שותף פוליטי הכי קרוב והכי טבעי של נתניהו".

על דיווח "מעריב" כי בנט הגיע על מנת לעשות "סולחה" עם אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, אמר כספית כי "שום דבר לא קורה בלי שהיא מאשרת, לכן אין לי ספק שדבר כזה לא יכול לקרות בלי אישורה".

לדבריו, העובדה שבנט קיבל שיחה מראש הממשלה, בנימין נתניהו רק לאחר שזה החל במגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד מעידה על כך ש"יש כאן עניינים שבנפש שחודרים ומשתלטים על ענייני המדינה, זאת הסיבה שהם לא דרכו בבלפור עד היום, שהם לא דרכו על סיפונו של מטוס ראש הממשלה גם כשמשלחות ממשלתיות יצאו לשם".

כספית התייחס גם לשאלה האם בנט מוכן להחליף את נתניהו והשיב: "אני חושב שהוא נמצא בתוך התהליך. זה לא תהליך של רגע, זאת לא החלטה אחת, זאת הבשלה". הוא הוסיף כי "בשיחות שקיים מאז שעלתה האופציה הוא אומר 'כן, חציתי את הרוביקון. הייתי מעדיף להיות ראש ממשלה בלי להדיח את נתניהו, אבל אם יש הזדמנות אני מוכן ומזומן לקפוץ למים'. עד שזה יקרה צריך שנתניהו ייכשל".

על האפשרות שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה אמר כספית כי "אין דבר כזה שאין סיכוי כזה מגיע לנתניהו. אתה רואה את כל המתווים והרעיונות והשיטות והנוסחאות, אי אפשר לא להתפלץ". לדבריו, נתניהו נואש מאי פעם, "זה לא נתניהו של 'מקסימום לא אקים ממשלה ואהיה ראש אופוזיציה'. זה נתניהו שנלחם גם על החירות שלו".

"כמו שרואים מהעדות של אילן ישועה, תיק 4000 לא קרס ולא התפורר אלא להפך, קורם עור וגידים למול עינינו. זה מבחינתו להיות או לחדול, לך תראה מה עוד הוא מסוגל להציע". המשיך כספית: "הכי מומלץ זה להיזהר מאיזשהי הסלמה בטחונית. הרי מה עזר לו לשכנע את הפתי ששמו בני גנץ להיכנס לממשלת הרוטציה? החירום של הקורונה".

עוד התייחס כספית להאשמות כי ההתחממות עם איראן נמתוזמנת לצרכיו המשפטיים של נתניהו: "זאת הגדרה קצת מרחיקת לכת. המערכה מול איראן מתחממת ולא רק בקטע של הפעולה עצמה אלא גם בקטע של ההדלפות עליה".

בנימין ושרה נתניהו  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

"זה לא עניין של החלטה לצאת למלחמה נגד איראן כדי להקים ממשלה עם בנט. מספיק שהזהירות הטבעית שלו, שמנגנוני הריסון, אגב, הטובים שלו, והסלידה מההרפתקנות הנצחית שלו לאורך כל הקריירה נסדקים ומתעמעמים מול תחושת החירום והבית שעולה בלהבות", הוסיף.

כנשאל האם יש אפשרות שנתניהו ייבחר לנשיאות, הגיב: "זה הוא רעיון מחריד כל כך במהותו. להפוך את בית הנשיא, האזרח מספר אחד, סמל הממלכתיות הא-פוליטית, המודל לחיקוי לא רק לישראלים אלא גם ליהודי העולם לעיר מקלט". עוד אמר כי "כל מיני גאוני דור כבר דורשים לשנות את חוק יסוד הנשיא ולהעניק לו סמכויות רבות יותר, אני מקווה שזה לא יקרה. זה גם דורש שינוי חוק יסוד".

הוא הוסיף ש"כשמדברים על חוקי השחיתות חסידי נתניהו צועקים וצווחים 'חוקים פרסונליים', אבל לשנות את חוק יסוד הנשיא תוך כדי תנועה כדי להכשיר את בית הנשיא למידותיה של המשפחה זה לא חוקים פרסונליים". לדבריו, קיימים גם קשיים משפטיים גדולים מאוד ולא בטוח שאפשר לצלוח אותם.

נפתלי בנט (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

בהמשך לעתירות שהוגשו השבוע שדרשו נבצרות מנתניהו הסביר כספית: "היועמ"ש ובג"ץ היום הם צל של צילם מהעבר. גופים שהוחלשו, הלגיטימציה שלהם נפגעה, מפוחדים. גם מנדלבליט גם שופטי בג"ץ, זה לא פשוט במציאות הנוכחית לקבוע נבצרות לרה"מ"

בסיום השיחה העריך העיתונאי כי בסופו של דבר תוקף ממשלה. "מציע להקשיב לבנט שאמר לנתניהו אתמול שלא יהיו בחירות חמישיות", סיכם, "בעצם הוא אמר לו שהוא בשל להקים ממשלה במקומו. מהמר שכוח החיות וההישרדות של המערכת הפוליטית גדולים מהטירוף".