ח"כ מטעם מפלגת מרצ,יאיר גולן שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכנית ב-103FM והתייחס לתקיפתו של ח"כ עופר כסיף: "ההסתה המתמשכת נגד מוסדות המדינה, התחושה שלמעשה כל משרתי הציבור נמדדים רק בדבר אחד, בנאמנות לשליט העליון, אני חושב שזה יוצר אווירה ציבורית רעילה".  הוא הוסיף כי: "זה בא לידי ביטוי בהפגנה שבמהותה לא אלימה ולא היה צורך להפעיל בה כוח כדי לפרק אותה, ובסופו של דבר מתנפלים על חבר כנסת ומפרקים לו את הצורה – אין לזה הצדקה".

כנשאל בהשוואה על אירועי 2006 בעמונה בהם נפצעו שני חברי כנסת על ידי המשטרה, בעוד הוא שירת כמפקד איו"ש הגיב גולן כי "זה לא דומה. למה? כי בעמונה הופעלה אלימות מטורפת נגד כוחות הביטחון בכלל והמשטרה בפרט, ולכן אין על מה לדבר. המשטרה נאלצה להפעיל כוח, לדעתי הפעילה כוח בעוצמה ראויה ביחס להיקף ההתנגדות ולעוצמת ההתנגדות ולכן האירועים לא דומים". 

"אי אפשר להתעלם מכך שיש פה הפעלת אלימות מצד שוטר או מצד שוטרים למעשה בפקודה, בלי שום סיבה נראית לעין", המשיך. לדבריו, מדובר באווירה ציבורית מסוכנת שיוצרים ראש הממשלה בנימין נתניהו והימין הקיצוני בישראל, "יש פה בישראל מערכה מתמשכת נגד מערכת אכיפה החוק".

עוד אמר גולן: "יש לנו ראש ממשלה מושחת, הוא משחית את כל המערכות הציבוריות ויוצר אווירה ציבורית רעילה". הוא הוסיף כי "אני מציע שנעשה ניתוח נורא פשוט, נורא מסודר שאומר את הדבר הבא, בחמישים השנים האחרונות כמה מהאלימות הפוליטית באה מהימין וכמה מהשמאל? התוצאות חד משמעיות וברורות".

כשנשאל בתגובה לכך האם הוא מחשיב בכך את ערביי ישראל השיב: "ערבי ישראל הם לא חלק מהשמאל".

בהמשך, התייחס גולן גם למצב הפוליטי וענה על השאלה האם יישב בממשלה יחד עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, בראשות בנט: "אני מקווה שזה לא יקרה, אני לא מאמין שזה יקרה, אבל אני אומר היה ובכל אופן זו תהיה החלופה היחידה ויגיעו הג'נטלמנים לפיד ובנט להסכמה עם רוטציה וזה יהיה המוצא שיוריד את נתניהו מהשלטון אני בחריקת שיניים אסכים".

"אני יכול להגיד דבר אחד, לא נסכים לשבת בשום ממשלה שתעשה חקיקה ייעודית כדי לחלץ את נתניהו ממשפטו", המשיך גולן. עוד הוסיף על הויתורים שמרצ לא תסכים לעשות למען ישיבה בקואולציה: "אנחנו נגד פסקת ההתגברות ונגד הסדרת ההתיישבות הצעירה, זה מאחזים בלתי חוקיים, לכן אנחנו לא נסכים לעניינים האלה, כי זה לא חלק מהמצע שלנו".