ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, והביע את דעתו על המאורעות האלימים בימים האחרונים בירושלים ועל הסרת המחסומים בשער שכם.

"מי שהחליט להציב מחסומים במדרגות של שער שכם עשה שגיאה קשה, הרפתקה מיותרת שגרמה לפרובוקציה. מי שהחליט להסיר אותה עשה תיקון, זה בעצם המחאה של הצעירים הירושלמים. לעשות את זה בחודש הרמדאן? כאשר שנים על גבי שנים ידוע שחלק מהטקסים של רמדאן, מהפעילות של רמדאן אחרי הארוחה זה לשבת שם. הישיבה במדרגות נבדקה והיא לא פוגעת בביטחון מדינת ישראל. זו הדרך שעוברים המוסלמים כאשר הם מגיעים למסגד אל אקצה", אמר טיבי.

"אתם נרקיסיסטים, מתעלמים מאחרים, חושבים שהספירה זה מרכז העולם למרות כיעורה ושלפניה לא היה כלום. כן היה, ואני אאתגר אתכם. אתם יודעים על הילד בן ה-9 מעיסאוויה שאיבד את עינו כי שוטר התאמן בכדורי ספוג על הקיר לטענתו וירה בו? אתה יודע כמה תמונות של השפלת ערבים ופגיעה בערבים יש בטיק־טוק? לא קראנו לזה טרור טיק־טוק יהודי, שמעתי שייח' שלשום שהסביר שלשפוך קפה על אדם מבוגר או לתת סטירה לנער אין לזה קשר לערכי האסלאם, כך שצריך לשים את הדברים בפרופורציה. רק להזכיר מה עשו אוהדי בית"ר ירושלים ליד קניון מלחה לפועל ניקיון פלסטיני? כיסחו לו את הצורה", המשיך.

כשנשאל מדוע הוא לא מגנה את אירועי האלימות מצד אזרחים ערבים, השיב טיבי: "אמרתי את דעתי כבר לפני כמה ימים, ציטטתי אפילו בכיר, אבל אם אתה חושב שאפשר להשאיר סימטריה בין כובש לנכבש, שולט לנשלט אתה טועה. אין סימטריה כזאת גם במעשים. הפגיעה והוצאת עינו של ילד פלסטיני היא פי אלף יותר חמורה מהסרטון של הטיק־טוק".

"ב-2017 הצהיר שר הבט"פ גלעד ארדן שיש לו תוכנית לשנות מן היסוד את באב אל עמוד, אזור שער שכם ולשנות באופן טופוגרפי וכדומה כך שהתוכנית קיימת מזמן, היא לא יושמה כי אנשים באו והתקהלו וזה לא פגע בביטחון מדינת ישראל, המדינה שלפי גורמים זרים יש לה נשק אטומי, הישיבה על המדרגות לא בדיוק מערערת את הביטון, זה חלק מהטקסים של הרמדאן. מישהו השתגע כי הוא רוצה להראות שהוא הבוס, השליט, החזק, שיש לו נשק ופרשים ויכול לפגוע בצעירים פלסטינים, מכניסים לחדר עצורים פלסטיניים ,מורידים אותם לרצפה ומתחילים לבעוט בהם", הוסיף.

"לא אוהב לראות את התמונות האלה, אמרתי מה הרוח של חודש הרמדאן, פייסנות ומסר של שלום, אבל תמיד תדעו שבירושלים המזרחית מפנים פלסטינים מבתיהם באמצעות עמותות מתנחלים", המשיך.

לבסוף שאל מגל את טיבי מדוע מפלגת בל"ד, שותפתו לרשימה המשותפת, העניקה אות הוקרה לרוצח החייל משה תמם ז"ל. טיבי השיב: "כל פעם שאני אתראיין אתה תשאל אותן שאלות על אותו נושא. שאלת אותי את אותן שאלות גם לגבי התנועה האסלאמית, אני מסרב לענות לשאלה שלך".