חברת הכנסת קארין אלהרר, ממפלגת יש עתיד, תחליף את ח''כ מיקי זוהר בתפקיד יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת ה-24. העברת התפקיד תתבצע בעקבות החלטת נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין,  להעביר הערב (רביעי) את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

מיד עם קבלת המנדט מהנשיא, הודיעה מפלגת יש עתיד כי "הוחלט כי ח''כ אלהרר תשמש כיושבת ראש הוועדה המסדרת מטעם יש עתיד. מי שכיהנה בעבר בתפקיד יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה, תמשיך לפעול במסירות למען האינטרס של כלל הציבור בישראל".

חה''כ קארין אלהרר  (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
חה''כ קארין אלהרר (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

אלהרר עצמה מסרה מיד לאחר המינוי: "אנהל את הוועדה תוך התחשבות בכל סיעות הבית ולמען הקמתה של ממשלת אחדות ישראלית". גם יו"ר הסיעה, ח''כ מאיר כהן הוסיף כי "העברת ראשות הוועדה המסדרת לידינו, היא צעד ראשון להשבת הכנסת לייעודה המרכזי - עבודה למען הציבור. פחות התעסקות בפוליטיקה ויותר עיסוק יומיומי במה שחשוב לאזרחי ישראל. מי אם לא חברתי, ח"כ קארין אלהרר הנכונה למשימה".

יו"ר המפלגה, אשר ינסה במהלך 28 הימים הקרובים להרכיב ממשלה חדשה אמר: "מדינת ישראל זקוקה לכנסת מתפקדת, שפועלת באחדות ובהוגנות בין סיעות הבית ובעיקר למען אזרחי ישראל. ח״כ קארין אלהרר תוביל את הוועדה המסדרת בראש ובראשונה כשליחת ציבור מעולה. אלהרר בקיאה מאוד בזירה הפרלמנטרית ורואה לנגד עיניה את טובת הציבור, ואת מחויבותה כחברת כנסת. אני בטוח בהצלחתה״.