היועץ האסטרטגי ישראל בכר שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM, והביע את דעתו על מצבו הפוליטי של ראש הממשלה, איתו עבד הרבה שנים, לאחר שלא הצליח להרכיב ממשלה והמנדט עבר ללפיד: "נתניהו לא באמת חצה את הרוביקון, בו הוא מציע רוטציה אמיתית ליו"ר מפלגה אחרת. הוא לא באמת השלים עם זה בתוכו, אני חושב שזה היה חלק ממשא ומתן מתמשך". 

נתניהו מגיב להטלת המנדט על לפיד ותוקף את בנט. צילום: קונטקט

להערכתו, הטעות של נתניהו היא כי "לאחר הבחירות הוא היה צריך להפנים את המצב הפוליטי האמיתי ולנסות לוותר על חלק מסוים כדי להרוויח את השני שליש הנותרים מבחינת הזמן הפוליטי בלשכת רה"מ. אבל כשמתרגלים לתפקיד, מנסים להיאחז בו בכל הכוח לכל אורך הדרך, רוצים את כל העוגה. ואני חושב שזה השפיע מאוד על אי היכולת של הליכוד כרגע להקים ממשלה".

"נתניהו איש מאוד חכם ומפוכח ואני יכול לומר לך שבדרך כלל כשמנתחים סיטואציות לגביו הוא דווקא זה שמחמיר עם עצמו בחדר. ההחלטה אם סיים או לא היא בעצם שלו, לא של אף אחד אחר. גם את תקום ממשלה אחרת זה לא אומר שסיים את הקריירה שלו.אופוזיציה זאת לא מילת גנאי, הוא עדיין יו"ר של מפלגה עם 30 מנדטים,  אשור לשכוח את זה. דה-פקטו, בוא נאמר את האמת, אילולא המהלך של סמוטריץ' סביר להניח שהייתה לו ממשלה", ציין עוד.

בתשובה לשאלה האם גוש השינוי יצליחו להתגבר על המשברים ולהקים ממשלה, השיב כי "הם יכולים בהחלט. כולם שם עושים פשרות ומבינים שהמטרה האידאולוגית, במירכאות, של להזיז את נתניהו גוברת על כל שיקול אחר מבחינתם, והם מוכיחים את זה נכון לרגע זה. לא יודע אם בסוף תוקם ממשלה או לא, רק מי שמצוי בפרטים יכול לדעת. אבל אני חושב שיש קשיים בדרך. יש כרגע מסדרון אש פוליטי שהם חייבים לעבור ממש מהר כדי לא להישרף בדרך. אפרופו עמיחי שיקלי, אם יהיה עוד אחד כמוהו, כשם קוד, ממחנה השינוי שיחליט שמצביע נגד אז נראה קושי גדול בהקמת מחנה השינוי. אבל זה לא נגמר, נתניהו עדיין יילחם, יקשה". 

בסופו של דבר, כאשר נשאל האם יש סיכוי שיגיע הרגע שיגיד 'נמאס לי' ויפרוש, השיב: "נתניהו שאני הכרתי הוא קצת אחר היום, זה לא אותו נתניהו, אני חושב. הוא עבר דברים בשנים האחרונות שקצת השפיעו עליו. אני לא שולל את זה, בסופו של יום הוא היה ראש הממשלה 12 שנה רצוף, עשה דברים גדולים וטובים. צריך להבין את נתניהו, המונחים שאני ואתה חושבים בהם זה לא המונחים שלו. הוא לא איש רגיל, הוא לא אומר 'נמאס לי, אתם לא רוצים אותי, אני קם והולך'. זה לא האיש, הוא חושב במקבילית מוחות אחרת לגמרי.