בעקבות המהומות ברחבי הארץ: יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיש הבוקר (חמישי) שתי הצעות חוק לשלילת אזרחותם ולעונשי מאסר כבדים של מתפרעים אשר יטילו אימה על הציבור בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי וגורם לפגיעה בגוף או ברכוש הציבור.

בהודעה לתקשורת, הליכוד מסר כי "הצעת החוק נולדו עקב האירועים האחרונים ונועדו לסייע לכוחות הביטחון להשיב את הסדר".

בהצעת תיקון חוק האזרחות, מציע זוהר כי  "אזרח ישראלי הנוטל חלק בהתפרעות אלימה שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי וגורם לפגיעה בגוף או ברכוש- תישלל ממנו אזרחותו הישראלית לצמיתות".

"הקשר בין הזכות לאזרחות ישראלית ונאמנות למדינה הוא קשר בלתי ניתן לניתוק" נכתב בהצעה, בה מוצע כי לשר הפנים ו/או בית המשפט ולרשות מנהלית, תהיה המסכות לבטל את אזרחותו הישראלית של אזרח שנטל חלק בהתפרעות אלימה.

מיקי זוהר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מיקי זוהר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הצעת החוק השנייה, תיקון חוק העונשין, מציע זוהר כי  "אזרח ישראלי הנוטל חלק בהתפרעות אלימה שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי וגורם לפגיעה בגוף או ברכוש הציבור, דינו מאסר עשר שנים".

זוהר, שכאמור שיזם את ההצעה, קורא לכל חברי הסיעות המרכיבות את כנסת ישראל לתמוך בהצעת החוק: "זו הדרך לתת את הכלים למדינה ולאנשי הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי, כלי חשוב שיעזור לנו להתמודד עם המתפרעים האלימים שיוצרים הרס ופוגעים באזרחים מבלי לחשוש בזמן לחימה. אם לא נייצר גורמי הרתעה מיידים כנגד כל מי שמנסה לפגוע בבטחון המדינה מבחוץ ומבפנים, זה עלול להגיע לאסון כבד", אמר.