יו"ר רע"מ מנסור עבאס סייר היום (ראשון) בלוד עם משלחת ועדת המעקב ונפגש עם משפחתו של מוסא חסונא שנורה למוות במהלך המהומות.

יו"ר רע''מ מנסור עבאס וראש עיריית לוד יאיר רביבו בסיור בלוד, קרדיט: דוברות עיריית לוד

בהמשך מנסור עבאס וראש עירית לוד, עו״ד יאיר רביבו, ביקרו באחד מבתי הכנסת שנשרפו. בהמשך שוחחו השניים על המצב בעיר לוד ועל היחסים המדרדרים בין הערבים ליהודים. עבאס קרא להרגיע את הרוחות למען ביטחונם של כל אזרחי לוד, ולמנוע מקיצונים זרים להיכנס אליה ולהצית סכסוכים בקרב אנשיה.

״אני רוצה להודות לח״כ עבאס על התמיכה והקריאה הברורה לעצור את האלימות והשיח המסית ולפעול להחזיר את הדו קיום ושיתוף הפעולה הטוב בין יהודים לערבים בעיר. ח"כ מנסור עבאס הגיע לבקר בבית הכנסת השרוף "בית ישראל" וגינה את המעשה הנפשע, בדיוק כפי שאני גיניתי את הפגיעה בבית העלמין המוסלמי. מקומות קדושים חייבים להישאר מחוץ לכל ויכוח. לכל הצינים שאולי יתקפו את עבאס אז שיידעו, שזה מובן מאליו כי מנהיגים ערביים אמיצים זה דבר נדיר וחייבים לעודד עוד קולות שמגנים את האלימות ובוחרים בחיים משותפים בלי למצוא כל התבטאות מהעבר שלו", אמר ראש העיר. 

ח"כ מנסור עבאס: "זאת הייתה שגיאה של קומץ קטן. אסור לפגוע במקומות קדושים ומי שעושה זאת פועל בניגוד לאסלם. אין מקום לקבל את זה, כפי שאנו כואבים פגיעה במסגדים שלנו. הקו האדום זה אלימות מכל סוג. חייבים להסתכל קדימה, חייבים להתחיל בשיקום המקומות הקדושים ולשקם את מערכת היחסים".