שר האוצר ישראל כ"ץ, ממפלגת הליכוד, אמר הבוקר (ראשון) כי הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לעזוב את תפקיד יו"ר המפלגה, באופן זמני, על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין. השר הציע למנות מועמד זמני מהמפלגה, אשר יחבור למפלגת תקווה חדשה וגדעון סער

לדבריו, המועמד הזמני יפנה את מקומו לאחר כשנה ונתניהו יחזור לתפקידו. על פי כ"ץ, ראש הממשלה סירב להצעה.

בתוך כך, ח"כ ניר ברקת עולה שלב בקמפיין הפנימי שלו לקראת ההתמודדות העתידית לראשות הליכוד והודיע על כנס השקת חזונו, הצפוי להתקיים ב־10 ביוני בגני התערוכה בתל אביב.

ניר ברקת ב''לאומיאדה'' (צילום: יוד צילומים)
ניר ברקת ב''לאומיאדה'' (צילום: יוד צילומים)

שמו המלא של האירוע הוא "כנס השקת החזון של ניר ברקת לישראל חזקה ומתקדמת". בכנס מתכוון ברקת להציג את תוכניותיו בתחומי הליבה המרכזיים שעליהן עבד בשלוש השנים האחרונות, בשיתוף פרופ' מייקל פורטר מאוניברסיטת הרווארד, פורום קהלת, ראשי רשויות ומומחים מהארץ ומחו"ל.

ההודעה על קיום הכנס, שהגיעה בשיאו של המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלת שינוי, עוררה תגובות סוערות בתוך הליכוד. החברים המזוהים עם ברקת הביעו תמיכה, בעוד שבמחנה ישראל כ"ץ זעמו וטענו כי מדובר בצעד חתרני בזמן הכי פחות מתאים להתמודדות פנימית. כ"ץ עצמו הגיב על הודעת ברקת על הכנס, וממש לפני כניסת השבת שיגר הודעה תקיפה לחברי הליכוד.

"חברים יקרים", כתב, "הכנס שעורך ניר ברקת על 'חזונו לניהול המדינה' מול המאמצים שמקיים כעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלת ליכוד, הוא פעולה מוטעית ומיותרת. מעולם בתולדות הליכוד, שעם שורותיו אני נמנה עשרות שנים, לא הייתה פעולה חתרנית מסוג זה נגד ראש ממשלה מכהן".

"הליכוד היא תנועה דמוקרטית ויש בה דרכים מקובלות להתמודד על ההנהגה. הכל בבוא העת ולפי הכללים המקובלים. כאשר תהיה התמודדות על הנהגת התנועה וראשות הממשלה, יוכל ח"כ ברקת להציג את חזונו ואת מכלול מעשיו עד כה ברמה הלאומית. כפי שהודעתי בעבר, בכוונתי להתייצב בהתמודדות זו עם מכלול פעילותי ותפקידי הממלכתיים ועם ניסיוני ויכולותיי להוביל את מדינת ישראל, וחברי הליכוד יידרשו להכריע. לא כעת ולא בדרך הזאת".