ברקע המשא ומתן בגוש השינוי לקראת הקמתה של ממשלת אחדות לאומית שוחח היום (שלישי) חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחס לממשלה שעתידה לקום בה תחזור מפלגתו להיות אופוזיציונית.

"ודאי שאנחנו צריכים להיות מוטרדים", אמר אשר בפתח דבריו מאותה קואליצייה שנרקמת. "יש פה תהליך של שינוי פרדיגמה שהייתה תקופה ארוכה מאוד והיום בעצם בדרך כזו או אחרת אנחנו חוזרים לממשלה שמורכבת בחלקה הגדול מאנשים שהם לא ימין. מה שמדאיג אותי יותר אלה אנשים שלא חושבים שמסורת ישראל צריכה להיות קטליזטור בכל מיני דברים ואין ספק שיש פה שינוי רחב למה שראינו במשך שנים רבות".

עוד טען כי החשש שלו הוא "לא לתקציבים החרדיים, אלא לדמותה היהודית והמסורתית של מדינת ישראל. את זה, עם כל הכבוד, רוב מרכיבי הקואליציה רוצים לשנות, רוצים מדינה אחרת". הוא הוסיף לתקוף את בנט ואמר כי "הוא נוקם בנו, בילד החרדי בתלמוד התורה, לא בנתניהו".

יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

"המחויבות שלנו היא לליכוד ולתומכיו, לא קשרנו את גורלנו עם אדם אחד. הם מכבדים את את הציבור החרדי ורוצים שהוא יהיה חלק מהשותפות איתם", אמר כשהוא הודף את הטענות לפיהם התמיכה הבלתי מסוייגת בנתניהו היא זו שהובילה אותם לאופוזיציה. "אם גדעון סער היה זוכה בפריימריז בליכוד הוא היה היום רה"מ והיינו הולכים איתו".

אשר ציין בביטול למסרים שמגיעים אליו ממפלגות אחרות, ואמר כי "כל היום מעבירים לנו מסרים ברדיו - 'אנחנו נשמור עליכם, נשאיר לכם את הדלת הפתוחה', אנחנו לא צריכים שישאירו לנו את הדלת פתוחה".

בסוף דבריו, התייחס לוועדת החקירה על אסון מירון, והבהיר כי מפלגתו מתנגדת לוועדת חקירה ממלכתית: "הגשתי הצעת חוק בנושא. אנחנו מתנגדים לוועדת חקירה ממלכתית, אני רוצה ועדה ציבורית בראשה יעמדו אנשים מקצועיים מתחום העשייה, ולא שופט בביהמ"ש שבחיים לא יצא מהלשכה, וודאי לא טרח לנסוע למירון. אני רוצה להפוך את מירון למרום תשתיתי אחר".