יאיר לפיד הודיע אמש לנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלה. כעת צפוי "גוש השינוי" להביא את הממשלה החדשה לאישור הכנסת ולהשביע את השרים החדשים. הממשלה החדשה צפויה להיות ממשלת חילופים, כאשר בחצי הראשון של הקדנציה יכהן נפתלי בנט כראש הממשלה ואילו לפיד יכהן כראש הממשלה החליפי וכשר החוץ. לאחר קצת יותר משנתיים אמור לפיד להגשים את חולמו להתמנות לראש הממשלה. 

במהלך כהונת בנט כראש הממשלה, גדעון סער יהיה שר המשפטים ואיילת שקד כשרת הפנים. בעת כהונת לפיד תתקיים רוטציה גם במשרדים האחרים: סער יעבור לחוץ, שקד למשפטים ואילו בנט יהיה שר הפנים וראש הממשלה החליפי. את התפקידים הבכירים האחרים - משרד אוצר ומשרד הביטחון - יאיישו אביגדור ליברמן ובני גנץ בהתאמה. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ יהיה שר הבריאות ומרב מיכאלי תהיה שרת התחבורה.

ליש עתיד, המפלגה הגדולה בקואליציה המסתמנת, בסך הכל שישה תיקים, כשמלבד לפיד, מאיר כהן יכהן כשר הרווחה, אורנה ברביבאי כשרת הכלכלה ומרב כהן כשרה לשוויון חברתי. בשני התיקים הנוספים שקיבלה המפלגה - התיירות והאנרגיה - טרם הוחלט מי ביש עתיד יקבל את תפקיד השר.

מלבד בנט ושקד, ימינה תקבל עוד שני תיקים בממשלה - תיק הדתות המיועד למתן כהנא ומשרד התתיישבות, שטרם הוחלט מי יכהן בו. גם תקווה חדשה תקבל ארבעה תיקים, כשמלבד סער, יפעת שאשא ביטון תהיה שרת החינוך, זאב אלקין יכהן כשר הבינוי והשיכון ויועז הנדל יחזור למשרד התקשורת. 

מחלוקת נוספת שנפתרה באמצעות רוטציה סביב דרישותיה של שקד, היא סוגיית הוועדה למינוי שופטים. יו"ר העבודה מרב מיכאלי הודיעה כי הסכימה לפשרה, לפיה שקד תכהן בחלקה הראשון של הרוטציה כחברה בוועדה, בזמן שהעבודה תקבל תפקיד סגן שר, וח"כ בוועדה לכל הקדנציה, ואת ראשות ועדת החוקה. לאחר מכן, עם חילופי התפקידים במסגרת הרוטציה, תכהן מיכאלי בוועדה בזמן ששקד תקבל לידיה את תיק המשפטים.

כחול לבן תקבל עוד שלושה משרדים בנוסף על הביטחון. פנינה תמנו שטה תמשיך לכהן כשרת העליה והקליטה וחילי טרופר ימשיך את כהונתו כשר התרבות והספורט. בתיק השלישי, משרד המדע, טרם הוחלט מי יכהן. מפלגת העבודה תקבל עוד שני תיקים מלבד התחבורה של מרב מיכאלי. עומר בר לב יהיה השר לביטחון פנים, ואילו לתפקיד שר התפוצות יתמנו אחד מהשניים: נחמן שי או גלעד קריב.

מרצ תקבל, נוסף על תיק הבריאות להורוביץ, גם את המשרד להגנת הסביבה, שיילך לתמר זנדברג, ואת המשרד לשיתוף פעולה אזורי, שיילך לעיסאווי פריג'. ישראל ביתנו תקבל גם היא עוד שני תיקים בנוסף לאוצר - הנגב והגליל והחקלאות. טרם הוחלט מי יכהן בתפקידים אלו.

על פי ההסכמים הקואלציוניים שהתפרסמו עד כה, סלע המחלוקת שכמעט מנע את הקמת הממשלה - הוועדה למינוי שופטים - נפתרה גם היא ברגע האחרון באמצעות רוטציה. איילת שקד תכהן בוועדה בחלק הראשון של הקדנציה, ואילו מפלגת העבודה תקבל חבר כנסת כחבר בוועדה. בחצי השני, בעת ששקד תכהן כשרת המשפטים, תצטרף אליה מיכאלי כנציגת הממשלה בוועדה. 

חלוקת התפקידים בכנסת

על פי הסיכומים בין המפלגות, יש עתיד תקבל לידיה את תפקיד יו"ר הכנסת, אותו אמור למלא ח"כ מיקי לוי, ואת תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון. בראשות ועדת הכספים יעמוד איש ישראל ביתנו, מה שיבטיח לליברמן שליטה בשני התפקידים החשובים ביותר עבור הכלכלה, יחד עם משרד האוצר. מפלגת העבודה הסכימה לוותר על מקומה של מיכאלי בוועדה למינוי שופטים, ובתמורה לכך תקבל את ראשות ועדת חוק, חוקה ומשפט. בנוסף קיבלה המפלגה גם את ראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

גם תקווה חדשה תשלוט על משרד ו-וועדה שעוסקים באותו תחום, לאחר שקיבלה לידיה את ועדת החינוך. כחול לבן קיבלה את תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה. מפלגת רע"ם בראשותו של מנסור עבאס תקבל את תפקיד יו"ר ועדת הפנים.