יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, מסר הצהרה לתקשורת הערב (ראשון). דבריו יגיעו על רקע מתקפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו ונגד "ממשלת השינוי" הצפויה לקום, ועל הודעתו החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן כי "השיח המסית עלול להגיע לכדי פגיעה בנפש".

בנט פתח את דבריו ואמר: "בעוד מספר ימים נשביע בעז"ה ממשלה. חלק מהמפלגות יכללו בה וחלק לא, זה הכל, לא קטסטרופה ולא אסון חילופי ממשלה אירוע רגיל ומובן מאליו בכל מדינה דמוקרטית. המשטר בישראל הוא לא מלוכני, כל שלטון מסתאב אחרי שנים מוחלף וחוזר חלילה, זה סדר הדברים במדינה נורמלית. הממשלה החדשה תעמוד למבחן, יש רוח טובה ורצון לגשת לעבודה כמה שיותר מהר".

"יש מי שמתנגד לממשלת האחדות ופועל למנוע את הקמתה וזה בסדר גמור. אפשר לכתוב להפגין נגד, לא כל התנגדות היא הסתה ואסור לחסום בפייסבוק מאמרי ביקורת ריפים ככל שיהיו. מנהיג חייב להקשיב לביקורת, להכיל אותה, לפתח עור עבה וכושר עמידה ולהמשיך הלאה. אבל ביקורת לגיטימית מחד והתנהגות מדאיגה מאידך", המשיך יו"ר ימינה.

הוא אף הוסיף כי "בשבועות האחרונים מופעלת מכונה אלימה גנד חברי ימינה ותקווה חדשה במבצע ממומן כדי שיצביעו נגד הממשלה ובמבצע הזה לצערי כל האמצעים כשרים. שמעתי את נתניהו אומר בשפה הזו 'אל תפחדו להיכנס בהם'. להיכנס בהם זה לעקוב יום שלם אחרי חברת כנסת על אוטוסטרדה, להפחיד את ילדיה בדרך לבית הספר, לאיים בפיטורים וקללות לכל עבר".

בשלב זה פנה בנט ישירות לראש הממשלה: "אני קורא מפה לנתניהו, תרפה, תן להמשיך הלאה. מותר לאנשים להצביע לממשלה לא בראשך, שתהיה אפילו יותר ימנית מהנוכחית. נתניהו טען היום בקולו שהוא מעולם לא הסכים להקים ממשלה שנשענת על מנסור עבאס. כולנו מבינים שהוא אינו דובר אמת. כולנו צפינו ב'אבו יאיר' מחזר אחרי מנסור עבאס, אני יודע בדיוק מה נתניהו הבטיח להם, הרי ההסכם שלנו עם רע"מ התבסס על מה שהליכוד היה מוכן לתת. הדברים ידועים ומתועדים על מי נתניהו חושב שהוא עובד?".

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"ההבדל היחיד הוא שנתניהו מתחבא ומסתיר את הפגישות עם מנסור ואני לא מתחבא. האמת היא שנתניהו הוא שמכר את הנגב משך 12 שנות שלטונו לפרוטקשן ואיומים על בעלי עסקים, אובדן משילות רחב פריצות לבסיסי צה"ל. תוכנית המשילות שלנו הפוכה, תחזיר את המשילות תאגד את היישובים הבדואים, במקום מה שהוא עשה - לגלגל את הבעיות הלאה - אנחנו נטפל בהן", הצהיר בנט.

עוד הוא אמר כי "זו לא ממשלת שמאל קיצוני, זה עוד שקר, אני איש ימין חובש כיפה עומד בראשה לב ליבה של הציונות הדתית רוב לחברי ימין, זו לא ממשלת שמאל. ובכלל, זה לא "אנחנו והם". אף אחד כאן לא אויב. יש אזרחים בעד, ויש נגד, יש רבנים בעד ויש נגד. יש לפעמים באותה משפחה כמה דעות שונות, ואפשר להסתדר. הכל טוב. אנחנו לא נגד. נתניהו, אל תותיר אחריך אדמה חרוכה. כולנו, כל העם, רוצים לזכור את הטוב שהבאת בעת השירות שלך ולא חלילה רוח רעה שתותיר מפרידתך. אני מבחינתי אמשיך לנהוג בך בכבוד".

בנט פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין וקרא לו לכנס את מליאת הכנסת על מנת להשביע את הממשלה: "תעלה ביום רביעי את הצבעת הממשלה, כך ראוי. כולנו יודעים שנתניהו רוצה לעכב בעוד חמישה ימים כדי לצוד עריקים, זו אולי טובת נתניהו אבל אתה ובליכוד יודעים שזו לא טובת המדינה. נשבעת אמונים למדינה ולא לאדם מסוים והעם מצפה ממך שתעשה זאת".

יריב לוין בהשבעת הכנסת (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)
יריב לוין בהשבעת הכנסת (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)

כמו כן, חיזוק נוסף, הפעם מימין, הגיע לטובת הקמת ממשלת בנט-לפיד. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, נפגש היום עם ח"כ ניר אורבך שנמצא בעין הסערה הציבורית על רקע התלבטותו הפוליטית, וקרא לו לתמוך בהקמת ממשלת בנט-לפיד. כזכור, אלחייני נמנה עם תומכי ומקורבי גדעון סער ותומך גם בהקמת ממשלת שינוי.

לסיום אמר יו"ר ימינה כי "יש הרבה אנשים טובים שמרגישים נבגדים. אני מצטער על הפגיעה בכם. פעלתי מאז הבחירות בכל כוחי למענכם ומתוך המצפון העליון של מה טוב לישראל. נעשה הכל כדי ששנה מהיום תסתכלו אחורה ותמצאו מקום בלב שלכם להבין את ההחלטות שלי".

כאמור, מוקדם יותר היום נתניהו האשים את בנט ב"הונאת הבחירות הגדולה בתולדות הדמוקרטיה", ואמר על הודעת ארגמן כי הוא "מגנה כל אלימות מצד שהוא, אך חופש הביטוי איננו הסתה".