נולדה ב-1977 בירושלים למשפחה חילונית וגדלה בכפר אוריה, למדה בתיכון ליד"ה, שירתה כמש"קית חינוך באתר מורשת הצנחנים ובהמשך התמחתה בקולינריה בצרפת, וכיום היא קונדיטורית ועוסקת בהדרכה ובהנחיית הורים – הצצה קצרה לחייה של אשת ראש הממשלה החל מהיום (ראשון), גילת בנט.

תחילת חייה

גילת גדלה במושב כפר אוריה, סמוך לבית שמש. הוריה ומשפחתה חילונית. בבגרותה למדה בתיכון ליד האוניברסיטה בירושלים, והתגייסה לחטיבת הצנחנים כמש"קית חינוך. שם, בהיותה בת כ-20, הכירה את נפתלי בנט, מילואימניק של יחידת מגלן, ממנו היא ביקשה להרצות בפני חיילים. בנט, שהיה אז סטודנט צעיר באוניברסיטה העברית, סיפר בעבר כי כך היא "התחילה איתו". 

המשפחה

כעבור שנה של קשר השניים נישאו, כשהייתה בת 22 ונפתלי בן 27. גילת סיפרה: "הייתי החברה היחידה שהתחתנה בגיל 22, אבל נפתלי היה דתי אז לא הייתה ברירה". השניים התגוררו בתחילה בירושלים, ומאוחר יותר עברו להתנחלות בשומרון. כיום לזוג ארבעה ילדים: יוני, דוד, אביגיל ומיכל והם מתגוררים ברעננה.

נפתלי וגילת בנט (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
נפתלי וגילת בנט (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

קריירה

בנט למדה בישול וקולינריה בניו יורק, ב- French Culinary Instituteונעשתה שפית קינוחים. את לימודיה השלימה בעת שגרה עם בן זוגה בעיר, במסגרת עבודתו בסטרטאפ Cyota. כיום בנט עוסקת בעיקר בהנחיית הורים, לאחר שלמדה במכון אדלר. היא העידה בראיון מיוחד ב-NRG כי היא בעצמה הייתה הורה שנעזרה הרבה בייעוץ של גורמי מקצוע, ולכן רצתה להתחיל לשתף את הידע שלה בנושא אנשים נוספים.

דעותיה

גילת בנט ידועה, כמו בעלה, בדעות ימניות ערכיות. במספר הזדמנויות התבטאה בפייסבוק נגד התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ב-2019 כתבה אפילו כי נתניהו "מושחת" והאשימה אותו בחוסר יכולת להביס את החמאס בעזה. כמו כן התבטאה בחריפות במהלך מגפת הקורונה, וכתבה שמבחינת נתניהו נעבור "שואה כלכלית", במילותיה.

הפוסט של גילת בנט (צילום: צילום מסך)
הפוסט של גילת בנט (צילום: צילום מסך)

בעבר, נודע לתקשורת כי שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה היוצאת, חיפשה מידע בעייתי לפרסום על בנט. מספר אייטמים בהם פורסמו תמונות שלה לבושה באופן לא צנוע, גופיות "ספגטי" ומכנסיים צמודים, למרות שהצהירה כבר ב-2016 כי היא דתייה. כמו כן, מלשכת ראש הממשלה דאגו לפרסם כי בנט עבדה בתור שפית קינוחים במסעדה שבה מגישים אוכל לא כשר.

גם עם חבר הכנסת ועורך הדין איתמר בן גביר הסתכסכה בנט, והפעם זה נגמר קרוב מאוד לבית המשפט. בן גביר תבע את בנט על סך 250 אלף שקל, בטענה של פגיעה בשם הטוב, לאחר שזאת פרסמה פוסט בפייסבוק בו כתבה שההתנהגות של פעילי מפלגתו של בן גביר היא "עבריינית ודוחה". השניים סיימו בפשרה מחוץ לבית המשפט.

בתגובה לדברים האלה גילת נשארת אדישה ומספרת במספר ראיונות כי: "זו הפוליטיקה, ואין מה לעשות". כמו כן, לסקרנים – אין קשר בינה לבין איילת שקד, והיא נחשבת, על פי חברים משותפים של הזוג: "חברה לעבודה" של נפתלי.

איילת שקד ונפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
איילת שקד ונפתלי בנט (צילום: פלאש 90)