הפרשן והכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, התייחס הבוקר (חמישי) בתכנית של ניסים משעל וגיא פלג לתקרית החריגה בג'נין, במהלכה נהרגו בחילופי אש עם הימ"מ שלושה פלסטינים, בהם מחבל ושני אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים, והעריך כי "יהיה כעס ותהיה תגובה ומחאה".

בפתח דבריו הסביר עיתונאי מעריב כי "באותו אזור יש יעד או מתקן של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. כאן התפתחו חילופי אש בין הצדדים, וכח הימ"מ היה מסוערב. בסופו של דבר, בסיטואציה שהתפתחה בשטח מבחינת הכח מדובר בהמשך האירוע הקודם, ושני שוטרים פלסטינים נהרגו". 

כשנשאל האם אירוע כזה יכול לסדוק את שיתוף הפעולה בין צה"ל לרשות הפלסטינית, השיב: "כל אירוע כזה הוא אירוע מאוד משברי, אבל אני יכול לומר שבתקופה האחרונה רמת האמון היא טובה מאוד. מתאמים ומדווחים איפה שאפשר. לכן, אני מניח שיהיה כעס ותהיה תגובה ומחאה, אבל אני מניח שמאחורי הקלעים יהיה גם תחקיר. קשה לומר מהן ההשלכות". 

"עכשיו, אחרי שהכוחות יצאו, האירוע נגמר ובג'נין שקט, כך שמעבר לתפיסת המחבל, האירוע השני הוא אירוע מורכב, גם ברמת היחסים בין צה"ל למנגנוני הביטחון", הוסיף לב רם. "זה בהחלט אירוע לא פשוט. זה קורה מדי פעם, קרו אירועים דומים בשנים האחרונות, אבל לא עם שני הרוגים. אני מניח שיהיה תחקיר שייעשה במשותף".

הלילה, כאמור, פעילות של לוחמי ימ"מ של מג"ב במשטרה בג'נין, הובילה לחיסולם של שלושה פלסטינים, בהם שני אנשי מנגנוני הביטחון ומחבל, שהיה על פי החשד מעורב במספר אירועי ירי כנגד חיילים בשבועות האחרונים, האחרון שבהם בצומת איו"ש. במהלך האירוע נפתחה אש לעבר לוחמי ימ"מ, מאנשי הבסיס של מנגנוני הביטחון הפלסטיני. לוחמי הימ"מ השיבו אש ועל פי דיווחים פלסטיניים, חיסלו שלושה מהם.

בימים האחרונים התקבל מידע מודיעיני מבוסס מהשב"כ אודות שני מחבלים פלסטיניים שביצעו מספר פיגועי ירי לעבר חיילי צה"ל. הלילה ניתנה ההנחייה להיכנס לג'נין על מנת לשים את היד על שני המחבלים. לוחמי ימ"מ, חלקם סמויים וחלקם גלויים, איתרו את הרכב ובו שני המחבלים, ובעת שבוצע ירי לעברם, הלוחמים השיבו אש, חיסלו את אחד המחבלים ופצעו את שותפו לעבירות. בדיוק בשלב הזה, יצאו מהבסיס של מנגנוני הביטחון הפלסטיני (מודיעין) אנשי מנגנון ופתחו בירי לעבר לוחמי הימ"מ, וכאמור השיבו אש והביאו למותם של שניים מהם.

מבירור ראשוני עלה כי אנשי מנגנון הביטחון הפלסטיני לא ידעו כי מדובר בלוחמי ימ"מ שביצעו פעילות מבצעית כנגד אותם מחבלים ופתחו באש לעברם. הלוחמים חזרו לבסיסם ללא נפגעים.

על פי הדיווח הפלסטיני, שלושה אנשי מודיעין פלסטינים נהרגו במהלך חילופי האש עם הכוחות משרד הבריאות הפלסטיני פרסם את שמותיהם של שני אנשי המודיעין: אדהם יאסר תופיק עליווי בן ה-23 ותייסיר מחמוד עות'מאן עיסה בן ה-33 ושמו של האסיר המשוחרר, ג'אמיל מחמוד אל-עמורי. לאחר התקרית, עשרות פלסטינים יצאו לרחובות במחאה על מותם של השלושה, כאשר נשאו דגלי פלסטין וקראו "אללה אכבר".