אופיר אקוניס, השר לשיתוף פעולה אזורי היוצא, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, והזהיר מפני ממשלת בנט-לפיד: "המדינה מקבלת ככל הנראה היום אדם ששיקר הונה והפר אמונים עם בוחריו". 

אקוניס המשיך לבקר את בנט ואמר כי בגלל ש"האיש העביר קולות מובהקים של הימין לכיוון השמאל" הוא וחברי מפלגתו ינסו להפיל את הממשלה החדשה: "אני מתכוון לפעול באופוזציה ביחד עם היו״ר להפלת הממשלה הזאת. הממשלה רעה לאזרחי מדינת ישראל". 

אקוניס פירט את טענתו: "הבסיס שלה מורכב מרוב מובהק לנסיגת 67 ולהקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון", אמר השר היוצא והוסיף: "אף אחד לא יגיד לי שגדעון ואלקין, שקד ובנט יעצרו את זה". 

"אין להם רוב", קבע אקוניס. "הם אומרים שהם מקימים ממשלת שינוי, רוצים לשנות את הכלכלה, לשנות את תקופת הבניה בפירפריה וביהודה ושומרון, לשנות את העוצמות המדיניות. מי יעשה את זה?" שאל בכיר הליכוד, "ניצן הורביץ שבעד התהליך בהאג?"

כשנשאל, האם הכנס שארגון חבר הכנסת ניר ברקת, הוא הוכחה לכך שנתניהו טעה כשלא פינה את מקומו כיו"ר הליכוד, השיב אקוניס: "אני מציע לקולגות שלי בקואליציה להיות אופוזיציה לקואליציה ולא ליו״ר לאופוזיציה. ככה אנחנו נצליח להפיל את הממשלה בקלות".