הקרב על ראשות הליכוד: חבר הכנסת אבי דיכטר הודיע הבוקר (שלישי) כי בכוונתו "להתמודד על ראשות הליכוד, ומשם להתמודד על ראשות הממשלה". את הדברים אמר במסגרת ראיון שערך בכאן ב'. 

עוד התייחס דיכטר לחפיפת הבזק שראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו ערך לזה הנכנס נפתלי בנט, שארכה כ-25 דקות בלבד: "קשה מאוד לומר שחצי שעה של חפיפה זה דבר מספק, אבל אני משאיר את זה לנתניהו ולבנט", אמר.

כזכור, בעקבות כשלונו של נתניהו להרכיב ממשלה לאחר 12 שנים, התגברה הציפייה אצל חלק מאנשי המפלגה יתבצעו חילופים בהנהגת המפלגה הוותיקה. בתוך כך, בשבוע שעבר חבר הכנסת ניר ברקת ערך כנס פעילים גדול בגני התערוכה בתל אביב, בו הציג את חזונו הפוליטי והמדיני למדינת ישראל והתייחס לנושאים אקטואליים. "זו לא העת לפריימריז מיותרים, עלינו להתמקד באיחוד המחנה הלאומי מחדש וחזרת הליכוד לשלטון", אמר.

יותר מ-4,000 איש הגיעו לאירוע, בהם חיים כץ יו״ר מרכז הליכוד, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, ח״כ אבי דיכטר, ח״כ קטי שטרית, ח״כ גדי יברקן, ח״כ קרן ברק, ח״כ אתי עטייה, ח"כ פטין מולא. כמו כן הגיעו ראשי רשויות רבים, יושבי ראש סניפי הליכוד, חברי מרכז ותומכים רבים.  

בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בקבוצות חברי מרכז הליכוד כבר עולות השאלות הקשורות לעתיד התנועה. הפעילים מחולקים לשתי קבוצות מרכזיות: אלה הסבורים שנתניהו צריך להישאר יו”ר הליכוד ויו”ר האופוזיציה, משום ש”ממשלת השעטנז תקרוס במהרה והליכוד יחזור לשלטון”.

מנגד, סבורים חברים בקבוצה אחרת כי על נתניהו לעזוב את החיים הפוליטיים: "נתניהו צריך להקריב את עצמו למען המפלגה, למען המחנה ולמען העם”.

עם זאת, גורמים בליכוד סבורים כי בניגוד להערכות, נתניהו לא ימהר לערוך בחירות לראשות התנועה, משום שאם הוא לא יתמודד ובכיר אחר יתמנה לראשות הליכוד ולראשות האופוזיציה - תיפתח האפשרות להעביר בכנסת הצבעת אי־אמון קונסטרוקטיבי, שמשמעותו היא הקמת ממשלה חדשה במסגרת הכנסת המכהנת.