יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס הבוקר (שלישי) למצעד הדגלים ואמר כי הוא ומפלגתו "מתנגדים לכל פעולה שיש בה פרובוקציה, כולם יודעים מה תכליתו". את הדברים אמר בתכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM.

הוא הוסיף כי "כל מה שקורה בירושלים, במיוחד בעיר העתיקה, משליך על כל האזור. שמענו איומים, אני מקווה שהמצעד יעבור בלי הסלמה. ירושלים היא עיר מיוחדת, רגישה, כל העולם מסתכל על מה שקורה בה".

עוד אמר כי מצעד הדגלים "הוא לא עניין של חמאס, בואו לא ניתמם. זה לא עניין של בירת ישראל או בירת פלסטין, יש פה סכסוך, אתה לא יכול להתעלם ממנו. כל מי שטומן ראשו בחול הוא פשוט מיתמם. אפשר לנהל סכסוך במשך עשרות שנים ואח"כ הוא יתפוצץ בפנים".

"סעיד אלחרומי לא ערק. כל רע"מ נמצאת בקואליציה ותומכת בה. יש הסכם שמסדיר את היחסים", דיבר עבאס על הימנעותו של חבר מפלגתו בהשבעת הכנסת. "ההשבעה? היה אירוע נקודתי בעקבות הנגב - לצערי יש הסתה נגד תושבי הנגב כאילו הם כובשים את הארץ. הם אזרחי המדינה והמדינה צריכה לתת להם מענה". 

עבאס הסביר פעם נוספת את כניסתו לממשלה: "אנחנו התחלנו את הדרך הזאת בתקווה שהדרך שלנו, התהליך שאנחנו מובילים יביא לקירוב בין אנשים, יביא לרגיעה, יש לנו חזון תחתיו אנחנו פועלים .אנחנו רוצים שאנשים יחיו בשלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות. יש מאבק עקוב מדם בארץ הקודש הזאת, אני מקווה שכולם ישכילו להבין שאנחנו צריכים להתקדם בכיוון של שלום, פתרון, שנוכל לחיות ביחד".

כשנשאל כמה זמן תחזיק הקואליציה, ענה כי "זה תלוי בשותפים, תלוי אם יש רצון טוב לשמור על הקואליציה הזאת. אם יתקוטטו על כל דבר אין ספק שהקואליציה תתפרק", והוסיף כי הוא שבע רצון מהמהלך שעשה בו הוביל "דרך אחרת שמבוססת על עקרון מימוש האזרחות ושותפות פוליטית".

על ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, אמר: "אין ספק שבנימין נתניהו הוא איש חזק שמנסה להישאר בזירה. הוא מאתגר היום את המערכת כולה. לא דיברתי איתו במהלך ההשבע ולא הייתה לי הזדמנות ללחוץ לו את היד".