שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (שלישי) לעו"ד עמית איסמן על החלטתו לאמץ את המלצת ועדת האיתור שהתקבלה פה אחד ולמנותו לתפקיד פרקליט המדינה. בתוך כך, שר המשפטים יביא את המינוי לאישור הממשלה.

סער קיבל את החלטתו לאחר פגישות שקיים עם איסמן, בהן הציג האחרון את תכניותיו ואת תפיסתו לגבי התפקיד, תפיסת עולמו המקצועית, לרבות השינויים שבכוונתו להוביל בעבודת הפרקליטות.

שר המשפטים התייעץ עם מספר אישים בתחום המשפט, ובהם גם היועץ המשפטי לממשלה, שעמד בראש ועדת האיתור. כמו כן, עדכן סער את המועמד בדבר האפשרות שתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל והשלכותיה האפשריות.

בין התפקידים אותם מילא עו"ד אייסמן במהלך דרכו נמנים פרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה(תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקליט המדינה(משפט פלילי) ובחודשים האחרונים מ"מ פרקליט המדינה.

שר הביטחון בני גנץ, בירך על מינויו של איסמן, ואיחל לו הצלחה: "חלק מהותי משמירה על הדמוקרטיה היא בהקפדה על מינויים עצמאיים לעמדות המפתח ומניעת פגיעה בשלטון החוק. בכל יום שיעבור תעשה ממשלת השינוי את מה שנמנע שנים מאזרחי ישראל. רק התחלנו. עמית, בהצלחה גדולה. גם כעת, תזכה לכל גיבוי שתידרש לו".

כזכור, בעבר ננזף איסמן בגין אמירות מיניות לא ראויות שהשמיע כלפי עובדות בפרקליטות. חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, סברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני כשש וכ-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה.

איסמן הביע צער עמוק על הדברים שנאמרו בפני ועדת האיתור, לקח אחריות על מעשיו והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל.