יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר עלה הבוקר (ראשון) להר הבית לרגל תענית י"ז בתמוז, בליווי עשרות שוטרים ובאישור קצין הכנסת. זאת לאחר שבאחת מן הפעמים הקודמות שביקש לעלות, לא אישרה המשטרה את כניסתו. 

בן גביר סייר במקום כשעה ובצאתו מן ההר, אמר: "לא נוותר על הר הבית לעולם. מדובר במקום הכי קדוש לעם ישראל. המצב בהר משתפר, אבל הדרישה שלנו עדיין היא לריבונות מלאה, הנפת דגל ישראל בהר וסילוק כל גורמי הוואקף המתסיסים ומבקשים לפגוע ביהודים. האיומים עלי רק מדרבנים אותי להמשיך ולפעול למען ההר, העם והארץ".

בן גביר ב-103FM: "הממשלה הזו מביכה את עצמה"

"המשטרה הוכיחה שכשרוצים, זה אפשרי", כך אמר בן גביר בראיון לבן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, בהתייחס לביקורו בהר הבית. "המפכ"ל החליט לפני שבועיים שאני לא עולה, נתניהו לא חתם על זה. טוב שהממשלה הזו מאפשרת ליהודים לעלות" הוסיף. 

בהמשך, התייחס חבר הכנסת לחוק איחוד המשפחות ותקף את בנט, שקד, וסער: "לחבורה הזאת לא אכפת משום דבר, העיקר שיהיו בשלטון ושתתפוצץ מדינת ישראל". הוא הוסיף: "הם מביכים את עצמם, רק הכיסא, הג'ובים והתפקידים מעניינים אותם". לדבריו, חברי הממשלה הנוכחית רואים באופוזיציה "גלגל רזרבי למנסור עבאס" וחשף: "להערכתי, לא אצביע בעד החוק".