יום היסטורי: שר החוץ יאיר לפיד נחת היום (ראשון) באיחוד האמירויות לביקור היסטורי רשמי ראשון. עם נחיתתה באבו דאבי התקבלה המשלחת בטקס קבלת פנים בהשתתפות השר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירתי, אחמד אל סייג. כחלק מהביקור, לפיד נפגש עם מקבילו האמירתי, עבדאללה בן זאייד.

שר החוץ יאיר לפיד בטקס קביעת מזוזה בשגרירות הישראלית באמירויות (צילום: עוז אביטל, לע״מ)

במהלך הביקור, השתתף לפיד בטקס חניכת השגרירות הישראלית באבו דאבי ובטקס קביעת המזוזה, ולאחר מכן נשא דברים: "זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים".

"מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו".

המשלחת הישראלית בראשות יאיר לפיד נחתה באיחוד האמירויות (צילום: שלומי אמסלם, לע
המשלחת הישראלית בראשות יאיר לפיד נחתה באיחוד האמירויות (צילום: שלומי אמסלם, לע

יאיר לפיד באיחוד האמירויות (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
יאיר לפיד באיחוד האמירויות (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

השגרירות הישראלית באיחוד האמירויות (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
השגרירות הישראלית באיחוד האמירויות (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

 "תושבי המזרח התיכון מוזמנים להסתכל סביבם ולשאול את עצמם: מצבו של מי טוב יותר, מי שבחר בדרך השלום, או מי שבחר בדרך המלחמה?", הוסיף לפיד. "השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו".

בהמשך הודה לפיד לגורמים שאפשרו את קיום הביקור, בהם טראמפ, ביידן ונתניהו, אותו כינה "הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות". כמו כן, הודה לקודמו בתפקיד גבי אשכנזי לדרג המקצועי במשרד החוץ וכינה אותם "חוד החנית של הדיפלומטיה הישראלית". 

המשלחת הישראלית כוללת בעלי תפקידים במשרד החוץ ובראשם מנכ"ל המשרד אלון אושפיז, אשר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עושים היסטוריה: טיסה יוצאת דופן לביקור חשוב במיוחד של שר החוץ, יאיר לפיד. חנוכת השגרירות באבו דאבי והקונסוליה הכללית בדובאי הן הגשמה של עבודה של יותר משני עשורים".

הרב של איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן, אמר במעמד קביעת המזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי כי "אין הרבה מקומות בעולם בהם ניתן לקיים אורח חיים יהודי בצורה בטוחה וללא חשש כפי שניתן לעשות זאת באמירויות. אני משוכנע שזו רק תחילת הדרך ומזמין את יהודי העולם לבוא לאמירויות".