חבר הכנסת ממפלגת מרצ, יאיר גולן, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM והתייחס לפשרה שהושגה מול מקימי המאחז אביתר ביהודה ושומרון. גולן טען כי לא מדובר בפשרה, אלא בכניעה: "הם רוצים להקים ישוב לא חוקי, המדינה לא יכולה לאפשר מעשים לא חוקיים. הפשרה הייתה צריכה להיות רק על פינוי בכוח".

לדבריו, מרצ לא תשתף פעולה עם הסיכום בין הממשלה לאביתר. "נצטרך להידבר לשבת יחדיו כל הסיעה ולראות מה עושים בעניין. אני חושב שרה"מ נפתלי בנט לא מבין שזו פשרה שבעיקר רעה לו כי מה שיקרה, כל חודש יהיה אביתר חדש, אני מכיר את החבר'ה האלה אני התעסקתי עם פורעי החוק האלה מספיק זמן. אתה מראה חולשה ומה שתקבל בסוף זה את אותו אירוע פעם אחר פעם אחר פעם, תזכרו מה שאני אומר", הוא הוסיף.

אביתר, מאחז בלתי חוקי בגדה המערבית (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
אביתר, מאחז בלתי חוקי בגדה המערבית (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

סגן הרמטכ"ל לשעבר אף אמר כי "נכון שזו ממשלת אחדות לאומית וצריך להתפשר, אבל בנט צריך להבין שזה לא עניין של שמאל או ימין אלא של מרות. תוותר למתנחלים פעם אחת והם יפרו את מרותך שוב ושוב. למה שיעשו אחרת אם זה הצליח? אני מכיר את המרחב הזה, פיקדתי שם מעל לשנתיים. אסור שתהיינה פשרות אלא על פינוי בדרכי שלום לעומת פינוי בכח. כל היתר זה עבריינות".

משעל ופלג שאלו את גולן אם הוא מאמין שיתבצע פינוי אלים על ידי איילת שקד, גדעון סער ונפתלי בנט אנשי הימין, מיד עם הקמת הממשלה. על כך הוא השיב: "זה כמו לשאול אם הייתי מאמין שבן גוריון יפרק את הפלמ"ח, אז כן. כשיש מנהיג רציני הוא מבין שאין ברירה. אם הייתי בימינה, הייתי מתעקש על פינוי בלי פשרות".

חבר הכנסת אף אמר כי "אנחנו עוברים מקרב לקרב מאז שנת 1967, נכנסתי לפוליטיקה כדי להפסיק את התופעה הזו. במערכה אנחנו צודקים ואנחנו ננצח כי זה טיפשי וחסר אחריות לספח לתוכנו מיליוני פלסטינים. ההתיישבות ביו"ש, כל תכליתה להפוך את מעשה ההיפרדות לבלתי אפשרי, וזה שטות מוחלטת. מהזווית של כל אדם ציוני, אסור לנו להביא למצב שלא מאפשר לנו להיפרד מהפלסטינים, כי זה סוף החלום הציוני. ישראל לא תשרוד את הסיפוח, אני חושב שכל אזרח צריך להבין את זה. פשוט לא נשרוד את זה, גם כלכלית".

לסיום, גולן הסביר כי במידה והייתה ניתנת לו ההזדמנות לשבת לבד עם רה"מ בנט הוא היה אומר לו כי הוא טועה בטיפולו באביתר: "בארבע עיניים הייתי אומר לו הכי ברור, ראש הממשלה אסור לך לעשות את זה. אסור לך להיכנע אם אתה רוצה לבסס את סמכותך ואת סמכות הממשלה. אבל אני לא ביקשתי להיפגש איתו הוא לא ביקש להיפגש איתי".