כנסת ישראל לובשת חג: בעוד יומיים (רביעי) משכן הכנסת יארח את אירועי הצהרת האמונים של נשיא מדינת ישראל החדש, יצחק (בוז'י) הרצוג, אשר יחליף לאחר שבע שנים את נשיא המדינה היוצא ראובן (רובי ריבלין). 

היום החגיגי בכנסת ייפתח כבר בשעות הבוקר כאשר יחולקו לחברי הכנסת פרחים לבנים עשויי משי, על מנת שיוכלו לענוד אותו על דש בגדיהם. בשעה 16:00, יגיע הנשיא הנבחר לרחבת וייל בכנסת, מלווה בשיירת אופנועים ופרשים. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת גיל סגל, קצין הכנסת ניצב יוסי גריף וראש אגף טקסים ואירועים, ליאת שמעוני-קוניצקי, יקבלו את פניו ומשני צדי השטיח האדום ינופפו בדגלים ויריעו לו קבוצות בני נוער, אשר בחר הרצוג לשתף באירועי ההשבעה.

בנוסף, משמר הכבוד של משמר הכנסת ושל צה"ל ידגלו את נשקם ותרועות חצוצרה יישמעו. 45 נגני תזמורת צה"ל ינגנו את "התקווה". הנשיא הנבחר הרצוג יסקור את משמרי הכבוד, ויונפו נס הנשיא ונס יו"ר הכנסת לצד דגלי הלאום. טקס קבלת הפנים ייחתם בהנחת זרים לרגלי הגלעד לזכר מערכות ישראל.

הצהרתו של הרצוג תתקיים בכינוס מיוחד של מליאת הכנסת, אשר ייפתח בשעה 16:30. כחצי שעה לאחר מכן, יזמין יו"ר הכנסת מיקי לוי את הנשיא הנבחר להניח את ידו על ספר התנ"ך ולהצהיר אמונים. לאחר ההצהרה, שני רבנים מהרבנות הצבאית ייתקעו בשופרות, יו"ר הכנסת יקרא "יחי נשיא מדינת ישראל" וחברי כנסת והקהל ישיבו "יחי, יחי, יחי".

נשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין לצד יצחק הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין לצד יצחק הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הנשיא הנבחר יצחק הרצוג והנשיא היוצא ראובן ריבלין יישבו לצדי יו"ר הכנסת. היושב ראש ינאם, אחריו הנשיא היוצא יישא דברי פרידה ואז ידבר הנשיא הנבחר. מקהלת הילדים "מורן" תשיר את השיר "חלומות" ותחתום את הישיבה בשירת "התקווה".

בשעה 19:30 בערך צפויים נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לעזוב את משכן הכנסת, כשהם צועדים על שטיח אדום, אשר משני צדיו מסדר משמר הכנסת.