היועץ האסטרטגי ישראל בכר, שייעץ בעבר לנתניהו וגנץ, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל, בתוכניתו ברדיו 103FM, על השבוע שעבר על ממשלת בנט-לפיד, שנפתח באירוע ההכרעה על חוק האזרחות שנפל והעניק נקודות לאופוזיציה. בכר אמר כי "ראינו אופוזיציה לוחמת, ומנגד מקהלה ממשלתית". בהמשך דבריו הסביר מדוע להערכתו שרידות הממשלה כלל לא תלויה במפלגות הציוניות. 

עוד אמר בכר כי במהלך השבוע הצליחה האופוזיציה להוכיח שהיא מאורגנת ולכודה לעומת הממשלה שנתפסה לידה לא ערוכה. היועץ הבכיר העריך מה עלול לפורר כעת את הממשלה: "אנחנו שומעים ומבינים שקווי השבר של הממשלה הם בתחום הלאומי ומצד שני בתחום של יחסי דת ומדינה". 

כשנשאל האם הכרזתו של שר האוצר אביגדור ליברמן כי יבטל את ההטבות לילדי האברכים, תזיק לקואליציה, השיב בכר: "בלי להיכנס למהות החוק, אם כל מפלגה בקואליציה תדבר אל קהל המצביעים שלה הממשלה לא תוכל להתקיים לאורך זמן", קבע. עוד ציין כי בשלב זה לא ניתן לדעת האם הצהרתו של ליברמן תיצור נזק לממשלה בטווח המיידי, אולם קבע: "יש פה עקרון שמתחיל".

בכר המשיך ואמר: ליברמן לא עדכן את בנט בעניין והדוגמה הזאת זו הדוגמה לכך שכל יו"ר מפלגה בממשלה הזו הוא ראש ממשלה בפני עצמו". לדברי היועץ הפוליטי, במהלך שעשה, הוכיח ליברמן כי "יש לו כוח פוליטי דומה לבנט". 

בנושא העברת התקציב, אמר בכר כי לא מדובר במבחן הגדול של הממשלה והעריך כי הוא יעבור: "הממשלות בישראל לא נופלות על תקציב, הוא יעבור. השאלה כמה כסף יגיע לכל מפלגה". בנוסף אמר כי ההישרדות של הממשלה תלויה במצב היחסים שבין מפלגות רע"מ והרשימה המשותפת: "המאבק בין מנסור לטיבי הוא הסיפור האמיתי. קו השבר הוא לא במפלגות הציניות". 

בנוסף, התייחס היועץ האסטרטגי לסוף השבוע האחרון שבו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ישהה במעון ראש הממשלה בירושלים: "נתניהו לא רואה את עצמו כרגע כראש ממשלה, הוא איש מאוד משימתי וריאלי וממוקד במטרה". לדבריו של בכר השהייה כעת במעון בבלפור היא דבר משני מבחינת נתניהו. 

על השאלה האם חודש לאחר שהושבע, הצליח נפתלי בנט להתחיל ליצור תדמית של ראש ממשלה, אמר בכר: "אני חושב שהוא מנסה". עוד ציין כי בנט ייקח לעצמו את העיסוק באתגר הבטחוני על מנת להרים את מעמדו כמדינאי: "ראשי המפלגות, כל אחד עוסק בתחום משרדו, בנט נשאר לו התחום הביטחוני, מדיני שזה המגרש של רה"מ והוא ינסה לשחק עליו".