שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע ביום רביעי על שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות יום על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה, כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות, יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. החלטתו של ליברמן, המבטלת למעשה את סבסוד המעונות לילדי האברכים, עוררה ביקורת רבה מכיוונם של נציגי המגזר החרדי, שגינו את הרפורמה. יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM ותקף את השר: "ליברמן רוצה לפגוע בחרדים ולהכתיב להם את דרך חייהם".

"אני באמת לא הופתעתי כיוון שאני יודע על התוכניות שלו, הוא גם אמר אותן", אמר דרעי בפתח דבריו. "הופתעתי מזה שממשלה שגם בנט ולפיד וסער ואלקין ושקד - כולם נשבעו והתחייבו, אולי לא שמעתם את זה כולכם בערוצי התקשורת הרגילים, אבל הם לא השאירו תחנת שידור חרדית שלא נשבעו שם שלא ייתנו לפגוע בחרדים".

"לא ביקשתי מהם להבטיח, הם לא חייבים דבר, שיעשו מה שהם רוצים", הוסיף יו"ר ש"ס. "אני מספר למה יש זעקה והפתעה כיוון שרק לפני שבועיים שלושה כולל השבוע שקד התראיינה בתחנה חרדית ואמרה שהיא לא תיתן לפגוע. הממשלה קמה בהונאה ושקר, הבטיחו לבוחרים שלהם שהולכים לממשלת ימין".

לדברי משעל, ליברמן טען שמימון למעונות נועד רק להורים עובדים. על כך אמר דרעי: "שקר וכזב. מעונות יום מיועדים לאימהות שיוצאות לעבודה, זה לא הטבה לחרדים שהאם בבית ושולחת את הילד כפינוק למעון. מדובר על אימהות עובדות, משפחות ברוכות ילדים שמרוויחות שכר נמוך ובכל זאת יוצאות לעבודה וזו האפשרות היחידה שלהם. אתה יודע כמה הממשלות הקודמות השקיעו כדי להוציא את האימהות האלה לעבודה? הילדים שלהן במקום להיות בבייביסיטר פרטי סוף סוף הולכים למעונות כמו כל ילדי ישראל".

"בשביל זה אתה פוגע באימהות ובילדים?", התרעם יו"ר ש"ס והוסיף: "אמא שבעלה יושב בבית או נכה או אלכוהוליסט כן זכאית. בעלה סטודנט? זכאית. הוא רוצה לפגוע בחרדים ולהכתיב להם את חייהם. אישה שהחליטה זו זכותה הבלעדית לפרנס את בעלה שישב ללמוד תורה, היא מאמינה באמונה שלמה שהתורה של בעלה מחזיקה את עם ישראל, אז ריבון העולמים לפגוע בזכות של הילד הקטן? של האמא? עזוב את האברך, תילחם איתו, אבל למה לפגוע באמא ובילד וכולכם שותקים ללא יוצא מן הכלל?".

לדבריו, "זו ממשלה מסוכנת ביותר זו ממשלה שהחליטה לבטל את הזהות היהודית של מדינת ישראל, להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה. הכירה ברפורמים ביום הראשון, מינתה רב רפורמי להיות יו"ר ועדת חוקה, זו ממשלה שהחליטה לפגוע בביטחון המדינה".

בהמשך שאל משעל את דרעי האם כל זה קורה בגלל המריבה האישית בינו לבין ליברמן. על כך השיב יו"ר ש"ס: "לא עליתי לשידור לבזבז את זמנך כדי לספר סיפורי רכילויות. לא קרה, הוא מנסה לפרסם דברים כדי להצדיק את עצמו על מה שהוא עשה והוא מספר סיפורים. מעולם לא היה דבר אישי ביני לבינו. אני ניתקתי את החברות שהייתה בינינו ברגע שהוא החליט לפגוע בתורת ישראל ובציבור הדתי והחרדי ולהילחם בכל מה שקשור ליהדות. הודעתי לו 'אני איתך גמרתי' כי אני מייצג את התורה ועם ישראל ואם אתה פוגע במה שאני מאמין אני לא אוכל להיות איתך ביחד".

במענה לשאלה האם הוא סבור כי מדובר בנקמה אמר דרעי: "לא. הוא יודע שאת הקולות שלו הוא קיבל מציבור שרצה ממשלת ימין. הוא החליט משיקוליו האישיים נטו לא לבוא עם הימין כדי לקבל את האתרוג של השמאל והתקשורת וכדי לחפות על ציבור הבוחרים שלו שהוא בגד בהם. הוא התחיל לתת בחרדים כי הוא ידע שזה מה שילכד את הציבור שלו מברית המועצות והשנאה שלהם לתורה. ליברמן בינו לבין אידיאולוגיה אין כהוא זה, כשהוא רצה את החרדים הוא התחנן בפניהם, נפגש איתם, הוא הבטיח הבטחות, הכול אינטרסים אישיים". 

במענה לשאלתו של משעל, ששאל לאן נעלם הקוסם הפוליטי אריה דרעי השיב יו"ר ש"ס: "אותו דרעי שאתה מייחס לו, הגיע למסקנה שעם כל הכבוד אנחנו מתבגרים ומבינים מה שחשוב לי זה לא השיקולים האישיים או המעמד שאני אקבל. אני לא רוצה להיות רה"מ או שר הביטחון או החוץ, אני נמצא בשליחות הציבורית. אני להבדיל מכל השמות שהזכרת קודם, ליברמן, בנט, סער ואחרים השיקולים שלי הם לא של נקמה לא של שנאה ולא שררה. אני צריך לשמור לנכדים שלי ולנכדים שלך את הזהות היהודית של מדינת ישראל כמדינת היהודים. כשהייתי צעיר חשבתי שאוכל להשיג את זה בהסכמים פוליטיים, לא משנה ימין או שמאל. היום כשהתבגרתי הגעתי למסקנה שאני חייב להיות דבוק לציבור האמוני של מדינת ישראל, שמאמין בתורה משה, באלוקים, שעם ישראל צריך בארץ ישראל לשמור על המורשת".

במענה לשאלה מדוע לא כפה על נתניהו לקיים את הסכם הרוטציה עם גנץ השיב דרעי כי "לא הייתי ערב לו. לא הייתי שותף בהסכם הזה ולא הייתי צד לו. הופתעתי כמוך. אמנם דחפתי להקים ממשלת אחדות לאומית אבל כל ההסכמים נעשו שלא בהשתתפותי ולא בידיעתי. כשנודע לי ההסכם הזה בירכתי עליו ובגלל שאהוד ברק ואהוד אולמרט יצאו בהתקפה אמרתי שאני משוכנע שנתניהו יקיים את ההסכם ושאני כשותף אעשה הכל. לצערי עשיתי, אני חושב שלא עשיתי מספיק, שגנץ לא עשה מספיק עם ניסנקורן שעשה הכל כדי לחבל. נתניהו לצערי הרב לא עשה מספיק. אני בטוח שגם גנץ ונתניהו ובטח אני מאוד מצטערים שהדבר הזה לא הצליח. כשאתה רואה את החלופה של הממשלה המסוכנת הזאת אני משוכנע שבאמת עשינו טעות שלא עשינו מאמץ יותר גדול ולא משנה מי אשם יותר או פחות".

לדברי דרעי, "אדון ליברמן משיקוליו הוא החליט להכניס סעיף וטו שיש לו וטו והוא התפאר ביום הקמת הממשלה שהוא ידאג שהחרדים לא יכנסו. זה לא מונע מבנט, אלקין ושקד לגלגל עיניים ולהגיד 'הזמנו את החרדים הם לא באו'. הם לא הזמינו, זה שקר וכזב". עוד ציין, כי "לא הייתי בא כי הממשלה שקמה ברמאות, ממשלה שלא קיבלה את המנדט מהעם, לקחה קולות של מאות אלפי אנשים לשמאל. אם יאיר לפיד ומפלגות השמאל היו מקבלות רוב לא היית שומע מילה, כמובן הייתי מדבר נגד הדרך אבל לא היית שומע מילת טענה כי זו זכותם וזה החוק, אלה כללי המשחק". 

לסיום אמר, כי הוא "יעשה הכל" כדי להפיל את הממשלה הנוכחית, והדגיש: "אני נצמד לגוש הימין שאנחנו מחויבים אליו ושהציבור רוצה אותו. זה הציבור שמאמין בדרך שאני מאמין בה פחות או יותר, אם זה נתניהו ואם יהיה מנהיג אחר של הגוש אנחנו נמשיך להיות איתו ביחד. נתניהו עדיין הוא הפוליטיקאי היחידי שמביא למעלה מ-30 מנדטים".