ממשלת השינוי חוטפת אש מימין ומשמאל. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בתקיפות לדיווח שלפיו תחת לחץ ממשל ביידן הסכימה הממשלה לדחות את ישיבת מועצת התכנון העליונה, המעניקה אישורי בנייה ביהודה ושומרון. "‏אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להבהיר בצורה חד־משמעית כי הממשלה בראשותו לא תעשה שום סוג של הקפאת בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים", אמר דגן.

"כחצי מיליון אזרחים המתגוררים ביהודה ושומרון, ועוד 400 אלף המתגוררים במזרח ובצפון ירושלים, הם לא אזרחים סוג ב' במדינה. ירושלים ויהודה ושומרון הם לב מדינת ישראל, וחובה על כל ממשלה לבנות בהם. אני מקווה שהדיווח לא נכון וקורא לראש הממשלה להבהיר זאת ולאשר בנייה". דגן הוסיף: "התירוץ והטיעון על הלחץ האמריקאי - לא תפס ולא היה נכון בממשלות הקודמות בראשותו של בנימין נתניהו. באותה מידה בדיוק הם לא נכונים בממשלה בראשותו של נפתלי בנט.

"כפי שגם אני אישית, וכל ההתיישבות וכל המחנה הלאומי, נאבקנו בעוז נגד כל הקפאת בנייה בממשלות הקודמות - ניאבק במלוא העוז כולנו ונעמוד כחומה בצורה כדי שלא יהיה שום סוג של הקפאת בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים בזמן כהונתה של הממשלה הזו. הציבור בישראל מצפה לתנופת בנייה גם בממשלה הזו וגם בממשל האמריקאי הזה. הכדור מעולם לא היה בידיה של וושינגטון. הוא תמיד היה, נמצא כיום ויהיה בעתיד בירושלים, אצל ראש הממשלה".

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "לא הייתה שום דרישה אמריקאית בנושא. מועצת התכנון לא התכנסה מאז חודש ינואר. ראש הממשלה בכל החודשים האלה לא היה נפתלי בנט".

לחצים על הממשלה מגיעים גם מהכיוון השמאלי של המפה הפוליטית. היום צפויים נציגים ממרצ להיפגש עם שר הביטחון בני גנץ ולהעלות את הטענות שלפיהן בניגוד להסכמות מוקדמות - הממשלה נוטה ימינה בנושאי ביטחון. חברי הסיעה יעלו בפני שר הביטחון שלושה נושאים שמבחינתם אינם מקובלים: 1. ההסדר שסוכם בין גנץ לבין אביתר, המשאיר את בתי המאחז במקומם. 2. פינוי שנעשה לאחרונה של כמה מאחזים פלסטיניים, חלקם בבקעה. 3. מה שבמרצ מגדירים "אלימות של מתיישבים כלפי פלסטינים ללא התערבות של צה"ל". "מבחינתנו זה לא יכול להימשך כך, ונבהיר זאת בפגישה", אמר ח"כ מוסי רז ממרצ.

גם סוגיית היישוב חאן אל־אחמר עדיין חיה ובועטת. סגן שר הביטחון אלון שוסטר הבהיר בראיון לרדיו קול ברמה כי "פינוי חאן אל־אחמר אינו בראש סדרי העדיפויות". זאת לאחר ששר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד פנה ביום ראשון למזכיר הממשלה שלום שלמה וביקש לדחות פעם נוספת את פינוי המאחז - עד לבחינת ההשלכות המדיניות והביטחוניות של מהלך כזה.

בחודשים האחרונים דווח כי גורמים מטעם המדינה מנסים לפתור את סוגיית המאחז הפלסטיני שבית המשפט העליון הורה להרוס כבר לפני שלוש שנים. בתשובת המדינה לבג"ץ, היא מבקשת לדחות את פינוי חאן אל־אחמר בחודשיים.