ישראל כ"ץ, עד לא מזמן שר האוצר, וחבר הכנסת מטעם הליכוד, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, והתייחס לשלל נושאים, בהם הביקורת שלו על יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, על הממשלה הנוכחית, התכנית הכלכלית המסתמנת ועוד.

"לא התבטאתי בחריפות נגד נתנהו ואני לא שותק", אמר כשעומת עם הדברים שאמר בראיון באתר "מאקו" נגד רה"מ לשעבר ונשאל האם מנסים להשתיקו. "אני מספיק מנוסה כדי לדעת שאפשר לקחת כל מילה. הכוונה הייתה לתאר איך בשנה שהייתי שר אוצר עמדתי בחזית ו-וידאתי את קבלת ההחלטות והביצוע של הסיוע לעצמאים, מובטלים, בעלי עסקים לנכים ולכולם".

כשנשאל האם הוא חוזר בו מהדברים, השיב בשלילה נחרצת: "לא. אני לא חוזר בי".

עוד הסביר את ביקורתו כלפי הצעות הרוטציה של נתניהו לראשי מפלגות אחרות: "עמדתי ברורה בעניין הזה. הצעתי לו כאשר זה היה רלוונטי במקום להציע לכל ראש מפלגה קטנה להיות רה"מ לאפשר לליכוד לבחור מועמד לזמן מוגבל שירכיב ממשלה, האמנתי שאני יכול להיבחר ולאחר מכן הוא היה חוזר. זו הייתה עמדתי, ניסיתי לשכנע ומאחר והוא ראש הליכוד זה היה בידיו והוא לא השתכנע".

עם זאת, הוא הבהיר כי הוא קיבל גיבוי מיו"ר מפלגתו: "קיבלתי גיבוי, בהחלט כן. אבל עשיתי את הדברים בעצמי. בשנה הזאת עמדתי בחזית, אני עשרות שנים בחיים הפוליטיים והייתה שנה קשה, אבל קיבלתי מאות החלטות, התעוררה בעיה ופתרתי אותה בעצמי. זה לא גורע מתרומתו של נתניהו בעשור הקודם, אלה דברים שלא סותרים אחד את השני".

כ"ץ אמר כי לא הרבה להתבטא בזמן האחרון כי "חיכיתי לראות האם מגישים את התוכניות שהכנו, 80 אחוז הגישו את מה שהכנו זה דבר טבעי ולגיטימי, על זה הוסיפו הייתי אומר מדיניות אגרסיבית כלפי החרדים, מעונות היום והכשרות לא נכנסו למה? כי זו הייתה שליפה של הרגע האחרון. שברו כאן טאבו שאני קבעתי שלא נחצה וזה העלאת מיסים וגזירות על הציבור. עיוותו את הדברים והכניסו סעיפים של העלאות מיסים".

הוא עומת עם הבעיה האקוטית בכבישים והבהיר כי הוא חוזר בו מאמירתו בעבר, עת כינה את עצמו "הורדוס": "אני לא הורדוס. הורדוס גם רצח את משפחתו וגם בנה את המדינה, אלו שני דברים שלא עשיתי. דיברתי על ההצלחה בנושא הנמלים, על העשייה בתחום הימי".

כ"ץ הרבה לשבח את מצבה "המעולה" של ישראל עליו הוא היה אחראי, ותקף את ההתנהלות הכלכלית הנוכחית: "לא צריך להעלות מיסים והם עושים זאת כדי להעביר כסף לתנועה האסלאמית ועושים זאת בצורה בוטה. עשיתי רפורמה בחקלאות, דיברתי על משא ומתן איתם ולתת להם סכום הגון".

שר האוצר לשעבר ביקר בחריפות את תכניתם החדשה של משרד החקלאות והאוצר לפתוח את שוק החקלאות לייבוא: "השמעות היא לחסל את החקלאות. עם הנכים אותו דבר, בתקופה הכי קשה מהתקציב נתתי מיליארד שקלים 2020 חצי מיליארד מקדמות ל-2021. הממשלה הולכת לקצץ להם ולא לקיים את ההתחייבויות. לבטל רכבת לאילת שאמורה לחבר 60 אחוז משטחי המדינה בנגב הם גם מבטלים את הרכבת וגם נותנים את הכסף לעבאס שהולך להלבין את כל ההתיישבות הבדואית".

הוא הוסיף לבקר את הממשלה החדשה, מרובת הראשים לדבריו: "אתמול נולדה רה"מ חדשה, רה"מ החינוך יפעת שאשא ביטון, היא קובעת מדיניות שרה"מ לא יכול להשפיע עליה. יש כאן תחומים מרכזיים בהם רה"מ, אתמול תדרך ליברמן בשם מקורביו בדיון לתקציב הביטחון, אמרו יבוא רה"מ בנט ויכריע, ליברמן אמר כולכם יודעים מי יכריע בתחום התקציב. יש מציאות בעיתית שאין גורם אחד מתכלל ומכריע ולכן רואים ממשלה של כן ולא".

"בעזרת השם אני אהיה ראש ממשלה, ברגע שתפקיד יו"ר הליכוד יתפנה אני מאמין שאבחר לתפקיד", הכריז כ"ץ. "זה תלוי במגוון ההחלטות של בנימין נתניהו כרגע הוא ראש האופוזיציה, רוצה להמשיך, הוא פעיל. אני מניח שאם התפקיד יתפנה, אני לא אתמודד מולו".

הוא ציין כי הוא המועמד המתאים לראשות הליכוד, אף יותר מאדלשטיין וברקת: "מאמין שיש בי תמיכה מאוד רחבה, אני שחקן הבית של הליכוד, עשרות שנים בליכוד, יש לי רקורד של עשיה שהוא חריג  בכל קנה מידה. יולי אדם עם הרבה זכויות, אבל יש לי רקורד של עשייה בתחומים רבים".

כנשאל על כניסתו הפוטנציאלית של יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, לחיים הפוליטיים במפלגתו, ענה כי "האיש לא הודיע על כניסה לחיים הפוליטיים, הכול מניפולציות. יש לו שלוש שנות צינון, מאחל לו הרבה הצלחה, אם ירצה לבוא לליכוד נקבל אותו בזרועות פתוחות".