שרת הפנים איילת שקד התייחסה הבוקר (ראשון) בוועידת הקיץ של העיתון "בשבע" לאירועים האחרונים במערכת הפוליטית, בהם מספר אירועים של חילוקי דעות מול רע"מ. "אם יהיה צורך מבצעי לצאת למבצע צבאי בעזה, ומנסור עבאס יאיים בכך שיציאה למבצע - משמעותה סופה של הממשלה - לא נהסס ונצא למבצע בעזה ופשוט לא תהיה ממשלה", אמרה, "האינטרסים הביטחוניים של ישראל הם מעל לכל".

"המאבק בקורונה והעברת התקציב הן המשימות העיקריות שלנו לחודשיים הקרובים", הוסיפה, "אנחנו חיים במדינה בה לא היה תקציב בשלוש השנים האחרונות, ואנחנו פועלים כעת לתקן זאת". היא התייחסה להתפשטות התחלואה, ואמרה כי בממשלה חושבים "שלא צריך לשתק את המדינה בגלל מגיפת הקורונה, אלא ללמוד לחיות איתה ולכן החליט ראש הממשלה לחסן חיסון שלישי, ולהפוך את ישראל לראשונה שעושה זאת". 

בני ה-60 פלוס יצאו להתחסן (צילום: אבשלום ששוני)
בני ה-60 פלוס יצאו להתחסן (צילום: אבשלום ששוני)

השרה שקד התייחסה לסערה סביב דבריה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ואמרה: ״אין מכחישי קורונה בממשלה. יש מדיניות שונה ממה שהיה ורוהצ מתווה מדיניות של חיים לצד הקורונה״. היא הוסיפה כי היא "חושבת הפוך ממנה, וצריך לחסן את הילדים בבית הספר. זה בסדר שיש דעות אחרות בממשלה".

בהמשך דבריה התייחסה לסוגיית פינוי חאן אל-אחמר, שממשיך להידחות עוד מימי ממשלת נתניהו, ואמרה: "אני גם היום חושבת שצריך לפנות את חאן אל אחמר". שרד הוסיפה: "יש הרבה דיסאינפורמציה בתקשורת בנוגע לאירועים מסוימים בחודש האחרון, אנחנו מנסים לנהל את המדינה. ורע"מ מחויבת להסכם הקואליציוני".

בסיום דבריה הדגישה כי "מי שהפילו את חוק האזרחות אלו מפלגות ימין שפעלו באופן מובהק כנגד האינטרס הלאומי של מדינת ישראל. בעיני זו תעודת עניות לאופוזיציה. עד עכשיו קיבלתי 1,200 בקשות תושבות, וזה בגלל הליכוד והלחץ שהופעל על שיקלי".