בפעם השנייה מאז נבחר לתפקידו, התייצב היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט לדיון המכונה "דיון 40 החתימות" במהלכו האזין לדברי חברי הכנסת והשיב לנואמים בתום הדיון. "בואו נדבר על מבחן התוצאה. בעזה הבלגתם מול רקטות, אצלנו על בלון אנחנו תוקפים. הותרתם את חיזבאללה עם פי עשרה טילים על כל נקודה בישראל. בגלל זה תקציב הביטחון הוא ענק, דרשנו וקיבלנו לסגור פערים כדי לבנות את חומות".

גדי יברקן נגד מנסור עבאס במליאת הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

לעניין התקציב, אמר ראש הממשלה: "זהו התקציב הנועז ביותר, החזק ביותר, החברתי ביותר, הצודק ביותר". הוא הוסיף: "תחת המשמרת שלכם הפקרתם את הנגב - אנחנו נסדיר את הנגב. כי אנשים לא יכולים לחיות באוויר. אנחנו בונים את המדינה. מה זה ישראל הראשונה והשנייה? יש ישראל אחת! תפסיקו עם זה! כולנו עם אחד! מספיק עם זה!".

לאחריו, עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "באולימפיאדה לכישלונות, הממשלה הזאת הייתה מביאה שלוש מדליות זהב: נכשלה בקורונה, נכשלה מול איראן ונכשלה בכלכלה עם העלאת מיסים ומחירים על חשבון כל אזרחי ישראל, תוך פגיעה במעמד הביניים".

נתניהו הוסיף: "במשך כל העשור האחרון, סירבתי בנימוס, לבקשות חוזרות ונשנות לנשיאים אמריקאים להתחייב להודיע להם על פעולות מול איראן. מדובר בעניין קיומי לישראל, וכשיש לך עניין כזה, יתכנו גם הפתעות. אתם תוך שבועות, הפכתם אותנו למעין מדינת חסות עם חובת דיווח. אם אין לנו עצמאות לפעול לביטחוננו, אין לנו עצמאות".

"אם לא הפעולות שלנו, לאיראן היה ארסנל של פצצות גרעין. איראן יודעת את זה לכן העיר טהרן צהלה ושמחה כששמעה על תוצאות הקמת הממשלה הזאת, ששותקת למול הדהירה של איראן להסכם הגרעין המסוכן", אמר.

יו"ר האופוזיציה המשיך: "מגיעה לליברמן מדליית זהב בהתעמלות קרקע על פליק פלאק מרהיב שאני לא יודע אם ארטיום היה מסוגל לעשות. העליתם את מחירי החשמל, התחבורה הציבורית, הלחם, הארנונה, מס על נטפליקס, על ביקור רופאים מקצועיים, ופוגעים פגיעה אנושה בחקלאים ובשכבות החלשות. והכל למה? רק כדי לממן סכום עתק של 53 מיליארד שקלים שהבטחתם למנסור עבאס. למה אזרחי ישראל צריכים לשלם את מס עבאס?".

לסיכום, אמר נתניהו: "אני רוצה להבטיח לכם שאנו נמשיך בדרך הזאת עד שנפיל את הממשלה הכושלת הזאת ונחזור להוביל את הממשלה בדרך שלנו".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת  (צילום: דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

קודם לכן, חברת הכנסת מירי רגב גינתה את החלטות הממשלה לעניין התקציב, וקראה: "אתם השתגעתם? אחרי שסוף סוף חזרו אנשים לעבודה אתם הולכים לעלות להם את המיסים ולפגוע במעמד הביניים ולהרחיב את מעמד החלש? מילא ליברמן לפיד ובנט שמאמינים בכלכלה חזירית, אבל הורוביץ מיכאלי זנדברג שמדברים גבוהה גבוהה על שיוויון?". חבר הכנסת אביר קרא הורחק מהדיון לאחר שקרא קריאות ביניים לעבר רגב.

חבר הכנסת אופיר אקוניס, קרא: "נפתלי. השתבללת, נפתלי - שקר הונאה והפרת אמונים. כך גנבת את השלטון מהמחנה הלאומי הכשהרכנת ראש מול עבאס והתנועה האיסלאמית. בדבר אחד אתם במאה ויותר במספר החולים קשה. בכל השאר אתם זירו".

מירי רגב (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מירי רגב (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "הממשלה שלך עלתה ואיתה הקורונה, במהירות שיא. הקורונה הגיעה בגלל הממשלה הזו, שהיא לא עשתה דבר על מנת שהקורונה לא תבוא. אני שואל - למה חודש שלם דשדשתם כשהיה ברור שהחיסונים הוזמנו? למה לא עשיתם כלום? לא ניחנת בכישורי ראש ממשלה". גם חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן הוצאה מן המליאה לאחר שצעקה: "ממשלה מושחתת". 

משה גפני (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
משה גפני (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)



יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמטוריץ': "אתוס הדו קיום כובש את האתוס הציוני המכונן ולא מאפשר אחדות אמיתית. כשקוראים לממשלה הזו ממשלת אחדות, בפועל היא בונה אחדות פיקטיבית. ממשלה כזו עתידה להתפרק. בתקציב שאושר אין בריח תיכון, כל אחד נטרל אחד את השני, אין מטרה".

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס: "זאת פעם ראשונה שבמפלגה ערבית שותפים להעברת תקציב". חבר הכנסת דוד אמסלם גיחך, ועבאס השיב לו: "בשנת 98, כשראש הממשלה היה אנחנו יודעים מי, התקציב עבר גם כן בקריאה ראשונה בתמיכת רע"ם".

מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


גדי יברקן, חבר הכנסת מטעם הליכוד פנה לעבאס ואמר: "מה שכל צבאות ערב לא עשו בכל מלחמות ישראל, אתה עשית עם חמישה חברי כנסת, כבשת את ישראל". לאחר מכן, הורחק מהמליאה.

חברת הכנסת שירלי פינטו עלתה לדבר, על אף שלא הייתה בסדר הדוברים, ואמרה: "חברי האופוזיציה - אתם טובים בדיבורים. אבל במעשים? שום דבר. אנשים שאפו לממשלה מתפקדת, אתם עשיתם אותנו מוזיאונים. אצלינו אין מלחמת קרדיטים ואגו".

מיקי זוהר עלה לנאום: "נעשה הכל כדי למנוע את התשלום הבא של בנט למנסור עבאס. נעשה הכל כדי להפעיל את הממשלה הרעה והמסוכנת הזו".

שר הביטחון בני גנץ: "אנו מתמודדים עם מגוון אתגרים, כמו האיראני. התוקפנות של איראן באזור בכלל, ובחזית הימית בפרט הולכת ומחריפה. בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש ספינות, חלקן על ידי מטוס מתאבדים, כפי שקרה לאחרונה. התקיפה האחרונה שהביאה לרצח שני אזרחים, בניגוד לחוק הבינלאומי היא עלית מדרגה בהסלמה של איראן שמשגרת כלי טיס בלתי מאוישים במטרה לרצוח. מבקש להשתתף בצער רומניה ובריטניה שאזרחיהם נרצחו. זו בדיוק הסיבה לפעול נגד איראן שמביאה למירוץ חימוש מסוכן".

מיקי לוי ואופיר אקוניס במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
מיקי לוי ואופיר אקוניס במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)


את הדיון יזמה סיעת הליכוד שגייסה חתימות של 40 ח"כים מהאופוזיציה, כדי לדון ב"מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים, המדיניים של מדינת ישראל והפקרת מורשת ישראל".

דיון "40 חתימות" ניתן לקיים אחת לחודש. הדיון הקודם היה סוער במיוחד ובמהלכו התעמת ראש הממשלה בנט עם יו"ר האופוזיציה נתניהו. בנט נשא בדיון הקודם נאום שבו תקף את חברי האופוזיציה מימין וכינה אותם "החמוצים החדשים".