יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו נאם היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה של הליכוד, והתייחס לתקציב המדינה: "הממשלה הרעה הזאת שיקרה לאזרחי ישראל לצורך הקמתה והיא ממשיכה לשקר להם לצורך הישרדותה".

"תקציב כזה גרוע עוד לא ראיתי, יש לו בשורה איומה. התקציב הוא אוסף של גזרות כלכליות, העלאת מיסים והעלאת מחירים", הוסיף, "כשישראל נכנסה למשבר המקורונה לא רק שלא העלנו מיסים אלא גם תמכנו במי שצריך. הממשלה הנוכחית מטילה מס, מעלה את מחירי המוצרים ופוגעת בחקלאות הישראלית".

עוד אמר כי "במקום להוריד מיסים ולהקל על אזרחי ישראל הם פוגעים באזרחי המדינה. הם מעלים מיסים מסיבה אחת - 50 מיליארד שהם צריכים לשלם למנסור, זה מס עבאס. אזרחי ישראל לא צריכים לשלם את זה, ואנחנו לא ניתן לכך. אזרחי ישראל כבר מתחילים להבין שיש פה ממשלת כשל ענקית".

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד (צילום: מרק ישראל סלם)
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד (צילום: מרק ישראל סלם)

מוקדם יותר היום, נאם נתניהו בועידת הקיץ של קבוצת "בשבע" ואמר: "עלינו להחליף את הממשלה הרעה והמסוכנת הזו בהקדם האפשרי. יצרו ממשלה שתלויה בתנועה האיסלאמית ועל פיו של עבאס ישק דבר. הם גם דאגו לרשת ביטחון בדמות הרשימה המשותפת. מדובר בממשלה הישראלית הפלסטינית הראשונה ונעשה הכל כדי שתהיה גם האחרונה".

"הממשלה החדשה צועדת בנתיבים מסוכנים. בתוך שישה שבועות הם הצליחו להביא כישלונות בכל התחומים המרכזיים: בקורונה, במלחמה מול איראן ובכלכלה", הוסיף. 

עוד אמר נתניהו כי "כראש ממשלה עמדתי איתן מול לחצים כבירים של ממשלים אמריקאים שרצו לעקור נטוע ולגרש יהודים אבל לא נכנעתי. בתקופתי הכפלנו פי שניים את ההתיישבות היהודית ביו"ש, זה לא מנע ממני להביא הסכמי שלום עם מדינות ערב. שלום תמורת שלום. התמיכה האמריקאית בישראל משדרת למדינות ערב שהדרך להתקרבות לארה"ב היא דרך ישראל. זה לא היה קל. הפכנו את הנורמליזציה ליעד במדיניות האמריקאית ומדינה ערבית נבחנה על מידת הנורמליזציה שהמדינה מקיימת כלפיי ישראל".

לטענתו, מכמעט אפס נדבקים ביום הגענו לאלפיים, "ומאחד המקומות הראשונים בעולם באופן הטיפול במגיפה הידרדרנו למקום ה-17 עם דרגת החומרה הכמעט אחרונה. כבר בתקופתי כראש ממשלה שילמנו עבור מיליוני חיסונים עבור החיסון השלישי. כל מה שנשאר לממשלה הנוכחית לעשות היה להזמין את החיסונים, אבל בנט לא עשה את זה והמחלה הלכה והתפשטה. הממשלה בזבזה זמן יקר וגבתה מחיר יקר".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לאיום האיראני: "כבר בשבוע הראשון ראש הממשלה החליפי נתן הצהרה כי סיכמו עם האמריקאים שלא יהיו הפתעות באיראן. ממשלים אמריקאים ביקשו ממני פעמים רבות שאתחייב על זה אבל לא הייתי מוכן להתחייב שאעדכן אותם מראש לפני כל פעולה".

"גם אם עבורם זה עניין חשוב עבורנו זהו עניין קיומי וכנגד איום קיומי עושים כל מה שצריך אז סירבתי בנימוס. הממשלה החדשה פשוט ויתרה על זה תוך כמה ימים ספורים בלי להניד עפעף וכבלה את ידנו. אם אין לנו עצמאות מוחלטת לפעול כנגד איראן אין לנו עצמאות בכלל. הממשלה הזו שותקת מול הדהירה של איראן להסכם הגרעין המסוכן הזה", הסביר. 

בסיום דבריו, התייחס יו"ר האופוזיציה לתקציב המדינה שאושר על ידי הממשלה: "בתקופתי המשק התאושש כיון שהוצאנו את ישראל ראשונה מהקורונה, הובלנו מדינות שיטתית לחיזוק הכלכלה הישראלית הנהגנו מדיניות של משק חופשי, פתחנו אותה לתחרות והפחתנו מיסים בצורה משמעותית בעוד הממשלה הנוכחית אחרי שהבטיחה שלא תעלה מיסים, היא מטילה מיסים על אזרחי ישראל. ברמת מיסוי גבוהה הם מעכבים צמיחה אבל הם עושים את זה כדי לממן את 50 מילארד השקלים שהובטח לעאבס- מס עבאס".