שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס למספר נושאים, בהם אישור התקציב ע"י הממשלה, פתרון למשבר הדיור, הקורונה, ואף השיב אש למירי רגב על נאום ה"שאוויש" שנשאה בכנסת.

"כל מי שמסתכל על התמונה הזאת מתמלא חמלה על מירי רגב", פתח אלקין את דבריו. "עוצמת התסכול כזאת אצלה שהיא מגיעה למקומות שאני חושב שאפשר רק לרחם עליה. אגב, גם עצם הביטוי, הרי מה לא אמרו עליי? שאוויש זה סוג של משרת, אמרו עלינו פקידים אפורים והרבה דברים. תפקידי לשרת את הציבור ואין לי בעיה עם זה".

"אני לא בטוח שהיא בעצמה יודעת למה היא התכוונה", המשיך אלקין. "תראה את התסכול, איך היא מתבטאת, לא בטוח שאם היית שואל אותה באותו רגע היא בכלל הייתה יכולה להסביר לך איפה היא נמצאת ומה היא אומרת. זה מתחת לרמה שממנה נעלבים".

לאחר מכן, התייחס השר לתקציב המדינה שעבר, וללילות ללא שינה שעוברים על רה"מ: "ממוצ"ש אולי ישנו כשעתיים, אח"כ לילה ללא שינה בכלל בין ראשון לשני. אין מה לעשות, זה מה שקורה בתקציב. רה"מ אח"כ הלך לישון כמו כולם, הכל בסדר. התקציב עובר אצלנו פעם ב-5 שנים, במצב נורמלי זה צריך להיות פעם בשנתיים, לכן אפשר לעמוד בלילה בלי שינה". 

מירי רגב במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
מירי רגב במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

אלקין השיב לטענות של נתניהו כלפי התקציב שהטיח בממשלה: "חלק גדול היו בטיוטת חוק ההסדרים כבר קודם, בתקציב הזה יש הרבה מאוד בשורות".

הוא התייחס ספציפית למיסוי על כלים חד פעמיים, באומרו כי "כשר הגנת הסביבה לשעבר למשל לא נבהל ממיסוי על כלים חד פעמים, אני חושב שזה נכון וכולנו נרוויח. הפתרון הוא פחות להשתמש בכלים חד פעמיים, נוחות היא תשובה לא נכונה כשמדובר בנזק לסביבה".

"התפיסה שחלשים הם אלה שיש להם כסף להשתמש בכלי חד פעמיים היא לא נכונה, יש מגזר מסוים ששם יש שימוש גדול בכלים חד פעמיים", המשיך.

אלקין ציין גם את השינויים שנעשו בתחום הדיור: " אישרנו אתמול בסיכום תקציבי שינוי דרמטי בשיטה. הקבלן שזוכה בקרקע לא יכול למכור יותר מהמחיר המסובסד, 20 אחוז הנחה למשפחות צעירות שאין להן דירה. הגענו להסכמה ש-65 אחוז מהדירות שהמדינה תשווק יהיו בדרך הזאת, עשרות אלפי יחידות דיור, זאת אומרת שהקבלן שיזכה יהיה מחויב למחיר קבוע".

"אנחנו לא מסתפקים בזה ויחד עם התקציב עברה החלטה של תוספת משמעותית של מכסת עובדים זרים בתחום הבנייה", הדגיש. הוא הציג גם את הרפורמה בדיור הציבורי, ואמר כי "פעם ראשונה ב-30 שנה הייתה החלטה על כמעט 5,000 יחידות דיור".

בסוף דבריו, התייחס לעלייה בתחלואת הקורונה ולדיבורים על מגבלות נוספות: "מוקדם עוד לדבר על סגר בחגים. אני חושב שצריך להגיב למציאות, לשמוע את המלצות המומחים ולראות את האופציות השונות. זה צריך לעבוד בצורה מקצועית, לראות מה העלות המשקית והתרומה לירידה בתחלואה ואז לקבל החלטה. אין צורך במגבלות אם הן לא תורמות לירידה בתחלואה, ומצד שני צריך לפעמים לקבל החלטות לא פשוטות".