הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי התייחס להשבעת נשיא איראן החדש איברהים ראיסי, שזכה לכינוי השנוי במחלוקת 'התליין מטהרן' וחזר בנאום הפתיחה שלו על כך שהתנאי לעצירת תוכנית הגרעין יהיה הסרת הסנקציות מצד המעצמות. בריאיון לניסים משעל, בתוכניתו ברדיו 103FM, אמר יחזקאלי: "איראן לא משנה את פניה, וממשיכה באותו קו רק בהבנה שהסכם הגרעין מתרחק. אותו מירוץ לגרעין, אותו ניסיון לפגוע במדינת ישראל, רק ביותר עוצמה ונחישות. הוא תומך בכל מהלך שיביא לעמדה האיראנית". בהמשך, התייחס לירי הרקטות מלבנון לצפון הארץ וקבע כי איראן עומדת מאחוריהן.  

על דבריו של הנשיא ראיסי אמר: "הוא לא אומר שאיראן ויתרה על הסכם הגרעין. אני יכול לזהות עצבנות בצד של איראן, היא לא מבינה את המהלכים של ארצות הברית. הכל קשור בכל, וישראל היא בתווך ומשלמת מחיר. לכן היא מגבירה עירנות, ומסיבה זו גנץ דיבר באופן תקיף יותר על איראן". 

יחזקאלי הוסיף: "חשבנו שתחילת הכהונה של ביידן תרוץ להסכם במהירות שיא. זה לא קורה בגלל הרבה סיבות ונגד הציפיות של האיראנים. הם לא מבינים מה קרה בסיפור הזה וזה מתעכב. לכן ראיסי לא ממצמץ וכרגע המסר גם לא נמצא. לכן אתה שומע פתאום מסביב שכולם מדברים על האופציה הצבאית נגד איראן שמתחילה ככה לעלות לכותרות כי מבינים שהם לא יתקפלו בהסכמים הללו". 

כשנשאל, עד כמה איראן קשורה למצב בלבנון, שממנה נורו רקטות אל שטח צפון ישראל היום וביום רביעי, אמר יחזקאלי: "לדעתי הכול קשור. הרקטות בלבנון, התקריות במפרץ, תקיפת האוניות, הן כולן יוצאות מטהרן. המוח הוא בטהרן ואינני יודע מה הרציונל כי קשה לי לראות אותו כרגע. אני יכול לזהות עצבנות בצד של אירא שלא מבינה את המהלכים של ארצות הברית". אני חושב שגם עזה תצטרף למשוואה הזו". עוד אמר יחזקאלי: "הכול קשור גם לבית הלבן. פה בתווך ישראל משלמת את המחיר ולכן מגבירה ערנות, ואפילו שמת לב לדברים של שר הביטחון גנץ שמדבר יותר על תקיפה באיראן ועל אופציה צבאית. הדברים מתחממים מאחורי הקלעים".