ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) במפקדת "אלון" של פיקוד העורף. בביקור השתתפו שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית, תא"ל רלי מרגלית, ובכירים נוספים.

במהלך הביקור ערך רה"מ הערכת מצב והוצגה בפניו פעילות מפקדת "אלון", בדגש על ממשק העבודה מול הרשויות המקומיות והמאמץ לקטיעת שרשראות ההדבקה.

בנט אמר כי "מדינת ישראל נמצאת במערכה מול מגפת הדלתא שמכה בכל העולם. כמו בכל מערכה, מערכת הביטחון, צה"ל, מפקדיו וחייליו, ניצבים בראש המערכה לצד אנשי הבריאות במקרה הזה, ועושים עבודה יוצאת מן הכלל, בכלל החזיתות - בהתחסנות, בבדיקות, בחיבור לאזרחים, בהסברה ובחקירות אפידימולוגיות. אני מבקש להוקיר את העשייה המסורה והמקצועית של צה"ל". 

עוד אמר, כי "90% מהחולים הקשים היום הם מעל גיל 50. זה אומר שתשעה מכל 10 חולים קשים הם מעל גיל 50. לכן, אני מבקש מכל אזרחי ישראל שמעל גיל 50 להישמר בצורה הדוקה בשבועות הקרובים. לאחר מכן ביקש: "כל מי שמעל גיל 60, ועוד לא יצא להתחסן - שיתחסן".

אביב כוכבי, נפתלי בנט (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
אביב כוכבי, נפתלי בנט (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

"מבצע החיסונים הוא הצלחה גדולה - כבר 600,000 מאזרחי ישראל שמעל גיל 60 יצאו להתחסן", המשיך רה"מ. "זה כמעט 50% תוך כמה ימים. מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם כרגע שמעמידה לרשות המבוגרים שלה אפשרות לחיסון משלים, שלישי. החיסונים בטוחים, החיסונים אפקטיביים. כל מי שעוד לא יצא להתחסן, צאו להתחסן עכשיו. זה שומר על חייכם. בעזרת ה', כולנו ביחד נמשיך במערכה לבלימת מגפת הדלתא. אנחנו עובדים ביחד מאוד חזק כדי להתחיל להטות את הגרפים וכדי להתגבר על המגיפה עם מינימום פגיעה ומינימום הגבלות".