מלך מרוקו מוחמד השישי העביר היום (שישי) איגרת לנשיא המדינה יצחק הרצוג, בה הודה לו על האגרת שקיבל בשמו במהלך ביקורו של שר החוץ יאיר לפיד במדינה. המלך המרוקאי הביע תקווה כי חידוש היחסים הדיפלומטיים בין מדינתו לישראל יעודד שלום רב אזורי רחב.  

"אני שמח מהצעדים שננקטו לחידוש הקשרים בין שתי המדינות שלנו", כתב המלך. בהמשך דבריו ציין: "אני משוכנע שנהפוך את התנופה הזאת לבת-קיימא על מנת לקדם את הסיכוי לשלום לכל העמים באזור", וחתם את המכתב: "שלך בקרב לב, מוחמד השישי". 

בביקור שערך בשבוע שעבר במדינת המגרב, אמר השר לפיד כי הוא ומקבילו המרוקאי, נאסר בוריטה, סיכמו על פתיחת שגרירויות בשתי המדינות: "בתוך חודשיים מעכשיו, בכפוף לפתיחת הקו של רויאל מרוקו ממרקש לישראל, נפתח שגרירויות מלאות גם בישראל וגם ברבאט. אז אנחנו מעלים בחודשיים הקרובים את הדרג המדיני לדרג של שגרירויות". כזכור, בחודש שעבר נחנכו לראשונה קווי תעופה ישירים בין ישראל למרוקו, זאת כחלק מחידוש היחסים בין שתי המדינות במסגרת הסכמי אברהם. 

בחודש דצמבר האחרון הוזמן מלך מרוקו על ידי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, לביקור רשמי בישראל. מוחמד השישי התנה את קיום האירוע בהכרזת ממשלת ישראל על חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, במהלכו. עוד דרש המלך לאפשר לו להיוועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.