יו"ר רע"ם, מנסור עבאס וחברו לסיעה של סעיד אלחרומי, שמת הלילה לאחר שלקחה בהתקף לב, סיפר בריאיון ל-103FM: "בערך ב-01:45 קיבלתי שיחת טלפון מהמספר של סעיד, איש מד"א היה על הקו השני ואמר שהוא נמצא באמבולנס ומנסים להחיות אותו ולא מצליחים. במשך כמעט שעה הייתי בקשר איתם דרך הטלפון שלו. יצאתי לדרך מהצפון לכיוון בית החולים סורוקה, ובדרך קיבלתי את הבשורה המרה".

"במשך כמעט שעה הייתי איתם בקשר דרך הטלפון שלו, יצאתי כמובן לדרך מן הצפון לכיוון בי"ח סורוקה ובאמצע הדרך קיבלנו את הבשורה המרה", הוסיף. 

בהמשך, התייחס עבאס למצבו הבריאותי של אל-חרומי: "סעיד היה אדם בריא, אבל אי אפשר לדעת מה מתחבא מאחורי אדם בריא. כולנו יודעים שאנחנו יכולים ליפול ברגע אחד, הלב שלו בגד בו. כנראה שההתקף היה כל כך חזק שלא נתן לו הזדמנות נוספת. מבחינתנו, אנחנו מבחינה דתית מאמינים שלכל אדם יש את השנים שהוא צריך לחיות אותם. אנחנו מאמינים ומשלימים אבל אין ספק שזה כאב גדול גם לנו בתנועה ובמפלגה וגם לציבור הערבי".

"סעיד כל חייו היה בשירות החברה הערבית. כמורה, כראש מועצה, כראש ועדה של ערבי הנגב, כחבר כנסת. הוא לא חסך במאמץ, חיפש כל פתרון. ניהל לאחרונה את ועדת הפנים, וממש קיבלתי מכל חברי הכנסת מכל הקשת שבחים, איך היא ניהל את זה בהוגנות, מקצועיות, בקור רוח", אמר. 

כשנשאל איך הכירו, סיפר יו"ר רע"מ: "אני נכנסתי לאוניברסיטה העברית ללימודי רפואת שיניים, הוא היה שנה שלישית בפיזיקה. מאז, לא נפרדה דרכנו. אנחנו ביחד גם בפעילות בתוך התנועה האסלאמית וברע"מ וגם בפעילות החברתית שלנו בחברה הערבית, במיוחד בנגב".

על חילוקי הדעות ביניהם אמר כי "לא היו חילוקי דעות אבל הוא מבחינתו רצה להשיג יותר בכל מה שקשור לנגב, במיוחד הפסקת הריסות ומתן פתרונות של הסדרה ליישובים. הוא אמר לי 'אני לא יכול להצביע בעד ולא יכול להצביע נגד' על כינון הממשלה, הוא אמר לי 'אתה רוצה שאצביע בעד? אז אצביע, אבל קבל את ההתפטרות שלי מן הכנסת'. אתה מבין איזה בן אדם? הוא לא קשור לכיסא, הוא קשור לעיקרון שהוא צמוד אליו, לציבור שהוא משרת אותו והוא היה מוכן לוותר על הכהונה שלו".

"האירוע של השותפות בקואליציה זה לא היה רגיל. לכולנו היה קשה. אבל אין ספק שסעיד היה בעמדה מיוחדת כי הוא כל יום היה קם בבוקר ושואל 'האם קרה משהו שיפתיע אותנו', במיוחד בנגב. הוא בחמש השנים האחרונות ספר כל צריף ובית שנהרס בנגב, כל אירוע שהיה בשבט או ביישוב מוכר או לא מוכר סעיד חייב להיות שם", הוסיף. 

לדבריו, סעיד לא חיפש כיפוף ידיים, "הוא היה מוכן לבוא בהידברות עם כולם. אני זוכר אותו מדבר על הפעילות שהייתה לו עם ח"כ בני בגין ואחרים. סעיד לא היה איש שאי אפשר היה להגיע איתו להסכמות גם בנושאים הכואבים לו, נושאי הקרקעות".

"איש חינוך, איש הנגב", "העשייה ציבורית הייתה בראש מעיניו"

לאחר ההודעה על מותו, חבריו מן המערכת הפוליטית ספדו לו הבוקר (רביעי). "צער גדול על מותו בטרם עת של ח״כ סעיד אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה", כתב שר החוץ יאיר לפיד. "איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע״ם. יום עצוב".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, כתב: "כואב בתדהמה את לכתו בטרם עת של ידידי סעיד אלחרומי יו״ר ועדת הפנים של הכנסת ואיש הנגב. בשלל תפקידיו היה סעיד שליח ציבור מאיר פנים ונבון שייצג נאמנה את החברה הבדואית בנגב. תנחומיי מקרב לב למשפחתו וחבריו לדרך". 

חבר הכנסת רם שפע, ממפלגת העבודה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נדהמתי לראות את הבשורה על מותו הפתאומי, עוד מתקשה לעכל". שפע הוסיף: "אני רוצה לשלוח תנחומים כנים למשפחתו, למפלגת רע"מ ולחבריו הרבים בנגב, עבורם פעל במשך שנים. כואב ועצוב ביותר".

שר הרווחה מאיר כהן, כתב: "רק אתמול נפגשתי ארוכות עם חה"כ סעיד אלחרומי. אינטלקטואל, איש חינוך ואיש הנגב שבחר לייצג את הבדואים במסירות ובאותנטיות, סעיד היה פרגמט שחתר כל העת לפתרונות. נהג לספר לי בהתרגשות את סיפור חייו והדגיש בהערצה את חובתו האישית לאימו שדחפה אותו למסלול של השכלה. תנחומיי הכנים למשפחה!".

השר לתכנון אסטרטגי, אלי אבידר, כתב: "הלילה הלך לעולמו אח יקר שלי, סעיד אל-חרומי ז"ל. אציל בן אצילים שהלך בטרם עת. תנחומים מעומק הלב למשפחה, יהי זכרו ברוך".

שר התפוצות, נחמן שי, כתב: "פתחתי את הבוקר עם החדשות הנוראיות על מותו הפתאומי של ח"כ סעיד אלחרומי. מפלגת רע"מ איבדה הלילה חבר סיעה מסור וחכם, שעשייה ציבורית הייתה בראש מעיניו. הכנסת איבדה אחד מחבריה הפעילים. שולח את תנחומי למשפחתו וליקיריו".

חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, כתב: "תנחומים למשפחת אל חרומי, לקהילה הבדואית הרחבה, למפלגת רע״ם ולכל מכריו ומוקיריו של סעיד. סעיד היה אדם נעים, מתון מאיר פנים לכל אחד, ועם זאת, לוחם נחוש למען הבדואים בדרום אותם ייצג נאמנה. אבדה גדולה, יהי זכרו ברוך".