ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר במהלך ריאיון לניו יורק טיימס שפורסם היום (רביעי) כי יתנגד לניסיונות, בראשות ארצות הברית, להחזרת הסכם הגרעין עם איראן וכן ימשיך את ההתקפות הסמויות של ישראל על תוכנית הגרעין האיראנית.

בנוסף, לקראת פגישתו עם הנשיא ביידן, אמר בנט כי הוא ירחיב את ההתנחלויות: "ישראל תמשיך במדיניות הסטנדרטית של גידול טבעי". וכן יסרב לתמוך בתוכניות אמריקאיות לפתיחה מחודשת של קונסוליה לפלסטינים בירושלים: "ירושלים היא בירת ישראל. לא בירת מדינות אחרות".

מדיניות זו אמנם שונה מעט מהותית מזו של קודמו, אך בנט אמר שהוא ישתמש בפגישה עם ביידן כדי לנסות לאפס את הטון של מערכת היחסים הישראלית עם ארצות הברית, שהייתה סלעית בין נתניהו לממשלות הדמוקרטיות. "אני קורא לזה ממשלת הרצון הטוב", אמר. "יש כאן ממד חדש - להמציא דרכים חדשות לטפל בבעיות, להיות מציאותי והגיוני מאוד". 

עוד אמר ראש הממשלה כי יציג חזון אסטרטגי חדש על איראן, שלדבריו יכלול חיזוק הקשרים עם מדינות ערב המתנגדות להשפעה האזורית ושאיפות הגרעין, נקיטת פעולות דיפלומטיות וכלכליות נגד איראן, והמשך ההתקפות החשאיות של ישראל, כולל מה שהוא כינה "הדברים באזור האפור".

"מה שאנחנו צריכים לעשות, ומה שאנחנו עושים, הוא גיבוש קואליציה אזורית של מדינות ערב סבירות, יחד איתנו, שתהדוף ותחסום את ההתרחבות והרצון הזה לשליטה של איראן", אמר בנט. הוא הוסיף כי "ישראל היא העוגן המדויק של יציבות, של נכונות לעשות את העבודה כדי לשמור על אזור זה בטוח יותר".

בהמשך, התייחס בנט לממשלה החדשה בישראל המורכבת ממגוון דעות פוליטיות: "הממשלה הזו תעשה פריצות דרך דרמטיות בכלכלה. התהילה שלה לא תהיה לפתור את הסכסוך בן 130 השנים בישראל".

הוא הוסיף: "הממשלה הזו לא תספח ולא תקים מדינה פלסטינית, כולם מקבלים את זה. אני ראש ממשלת כל הישראלים, ומה שאני עושה עכשיו הוא למצוא את האמצע - איך אנחנו יכולים להתמקד במה שאנחנו מסכימים עליו".

ח"כ מיכל וולדיגר בתגובה לדברי בנט: "הרחבת ההתיישבות לצרכי גידול טבעי - משמעותה הזנחת פיתוח וגידול ההתיישבות. מצער לשמוע ראש ממשלה שמתבטא כך, מצער שבעתיים שמדובר ברה"מ שהיה בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע ומכיר את הצורך הקריטי של פיתוח יו"ש עבור ביטחון מדינת ישראל. ברעננה לא מתפתחים על פי גידול טבעי, כך גם צריך להיות ביו"ש".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן,הגיב על דבריו של בנט ואמר כי "הניסיונות המשיחיים שהיו בעבר לנסות להגיע לפתרונות כאן ועכשיו של נסיגות תמורת טרור לא הוכיחו את עצמן ואין סיבה שימשיכו. יחד עם זאת האמירה שלא תהיה ריבונות היא אמירה שאיננה מקובלת. ולא מקובלת בשום פנים ואופן".