גיא פלג, עיתונאי חדשות 12 ושדרן ברדיו 103FM פתח היום (רביעי) את תוכניתו במונולוג ביקורתי כלפי שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "הוא בורח מאחריות ומהכרעה", כך הכריז. "הוא 'שר המלחמה' שמטפל באסטרטגיה הגדולה, בעוד הדלימות הקטנות באחריות המ"פ בשטח". זאת, ברקע ראיון בו טען השר כי ישאיר בידי מנהלי בתי הספר את ההחלטה, האם לאפשר כניסתם של תלמידים שאינם יכולים להתחסן.

פלג פתח את דבריו באומרו: "אני חסיד גדול של העצמתם של מנהלי בתי הספר, ולחלקם הייתי נותן מנדט רחב לקבע דפוסי לימוד ודגשים חינוכיים". אלא שלדבריו, "האצלת הסמכויות" מפיו של הורוביץ, המאפשרת למנהלי בתי הספר להכריע בסוגיה האם תלמיד שלא יכול להתחסן יכנס לשערי בית הספר או לאו, איננה ראויה. 

"רבותיי, זו בריחה מאחריות, מהכרעה ומהתמודדות עם דילמה לא פשוטה", אמר. "כששר הבריאות צריך לדפוק על השולחן ולבקש עוד תקציבים, זה קל ונקי מדילמה, כי התמונה הקשה ברורה לכל".

לעומת זאת, הבהיר פלג: "להכריע בדילמה שתתרגש בעוד שבוע על כל מנהל, כל מחנכת, כל מוסד חינוכי – זה כבר מורכב, יעורר מחלוקת, והשר מעדיף לברוח מההחלטות האלה שכונו על ידו 'דילמות פרטניות'". הוא סיים את המונולוג בסיכום: "זו החלטה קשה והשר צריך להכריע בה".