שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) למצב התחלואה בקורונה בישראל והתנגד להטלת מגבלות נוספות על המשק: "כשמסתכלים על מצב התחלואה יש התייצבות בנתונים, סיבה לאופטימיות, מקדם ההדבקה יורד ל-1.16 בניגוד לכל התחזיות. צריך להפסיק לדבר על מגבלות חדשות ולתת למשק לעבוד", אמר השר בתדרוך לתקשורת. 

לדבריו, "אנחנו נמצאים פחות מעשרה ימים תחת תו סגול וירוק. צריך לתת לדברים להתבשל כדי להבין האם כל המגבלות עובדות או לא. להטיל מגבלות חדשות זה פשוט לא נכון. לגבי כל המסעדות - אין צורך בתו הירוק באוויר הפתוח, וגם בבריכות אין שום סיבה להקשות עם תו ירוק לילדים. בכללי, שווה לנסות להחזיק מעמד עם המגבלות החדשות".

ליברמן התייחס למצב המשק ואמר כי "מבחינת ההתמודדות, ממרץ עד היום המשק הישראלי משתקם יותר מהר ממה שציפו וגם הצמיחה הזו, המגבלות הנוספות גורמות לפגיעה במשק של ישראל". 

בהמשך, התייחס שר האוצר למחלוקת בקואליציה סביב הרפורמה בחקלאות ואמר: "היינו קרובים לסגור עם החקלאים הסכם, חברי כנסת מהקואליציה. כדי לאשר ייבוא ולהוריד מכס לא צריך כנסת וממשלה. אנחנו רוצים חקלאות ברמה של סטארטאפ ניישן, רוצים לקדם את החקלאות, יש כאלו שרוצים לקדם את העסקנים".

על הפחתת המכסים אמר: "רוצה לעשות את זה בהסכמה כמה שאפשר, ולהיטיב עם החקלאים. מדובר בתמיכה ישירה בהם ובחדשנות והשקעות בחקלאות, מחירי מים ושימושים נוספים בקרקע חקלאית. אני לא מבין את כל ההתנגדות. אני חושב שזה קריטי וטוב גם ליצרנים מקומיים וגם לצרכן - מדובר בהורדת יוקר המחייה אי אפשר לעשות את זה בלי להוריד מכס בפירות וירקות ובלי לאשר ייבוא מקביל".