מחלוקת התגלעה בין שר הביטחון בני גנץ לבין ראש הממשלה נפתלי בנט, כך נחשף הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 13. המחלוקת הגיעה ברקע הפגישה בין שר הביטחון לנשיא הרשות הפלסטינית, ובמרכזה: סירוב של מזכירות הממשלה לאפשר לגנץ לשאת מחר נאום במליאת הכנסת, בעניין הגרעין האיראני. 

שר הביטחון בני גנץ מאשר שעמד בקשר עם גורמים בקטאר. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

על פי הדיווח, גנץ ביקש מראש הממשלה לשאת דברים במליאה, לקראת הפגרה, ולשם כך פנה למזכירות הממשלה הכפופה לבנט. הוא סורב, ומי שהתבקש לשאת דברים בעניין במקומו, הוא השר לענייני דת, מתן כהנא

בתוך כך, במהדורה המרכזית של חדשות 12, צוטט גורם בכיר בממשלה, שאמר: "גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה. הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים, מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?".

עוד מאותו הגורם: "זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי. כדי לקדם את האינטרס הפוליטי שלו, גנץ השתמש בתפקיד שר הביטחון. אם הממשלה תיפול – זה יהיה בגלל ההתנהלות של גנץ".

נציין כי על פי הדיווח בחדשות 13, על אף הביקורת בימין נגד פגישת השניים, שר הביטחון ביקש אישור לכך מראש הממשלה, וקיבל אותו. עם זאת, בנט עמד על כך שהפגישה תהא עניינית בלבד, קרי שתעסוק בעניינים כלכליים לרבות הכסף הקטארי, אלא שבהודעת משרד הביטחון שפורסמה לאחר מכן, נטען כי עלו גם נושאים מדיניים. מטעם משרד הביטחון הובהר כי הנושאים הנוספים הועלו על ידי הצד הפלסטיני בלבד.