ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בשיחת זום עם ראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית כי על אף שלא תהיה פריצת דרך מדינית עם הפלסטינים במהלך כהונתו, הוא מתכוון לבצע צעדים שיצמצמו את הסכסוך עם הפלסטינים ויורידו את המתיחות - כך לפי שני אנשים שהשתתפו בשיחה. "כולם מבינים שאנחנו לא צפויים לפריצת דרך מדינית בעתיד הקרוב", אמר בנט.

"תמיד היתה דיכוטומיה - או שמתקדמים למדינה פלסטינית או שלא עושים כלום", הסביר ראש הממשלה. "אני חושב שבתחומים רבים אפשר לפעול כדי להפחית את הבעיה גם אם לא ניתן לפתור אותה כרגע. אם אי אפשר לחסל את הקורונה לחלוטין לא נעשה דבר? אם אי אפשר למגר את כל תאונות הדרכים לא נעשה דבר? אפשר לנקוט צעדים כדי להוריד את גובה המתיחות. במיוחד בתחום הכלכלי - אני מאמין שתעסוקה וחיים בכבוד יכולים לשפר את המצב. שני הצדדים יכולים לנקוט צעדים להפחתת מתיחות ולשיפור החיים".

בנט נשאל על הפגישה שהתקיימה בין שר הביטחון בני גנץ לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר כי הוא לא מתכוון להיפגש עם אבו-מאזן כיוון שהוא הגיש תלונה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. "כמישהו שבא מהעולם העסקי - אם מישהו תובע אותי אני לא נחמד אליו", אמר בנט. "אני גם לא רוצה ליצור (אצל הפלסטינים - ב"ר) אשליה של משהו שלא יקרה ואז האכזבה עלולה להביא להשלכות שליליות. זה המצב ואני מבין אותו. לא נבצע צעדים רדיקליים. לא נספח ולא נקפיא בנייה. אנחנו נעשה צעדים לייצב את האזור".

בנט אמר בשיחת הזום כי בעקבות פגישתו עם הנשיא ביידן הוקם צוות משותף לישראל ולארה"ב שיעסוק בנושא האיראני. לדבריו, בראש הצוות יעמדו היועץ לביטחון לאומי איל חולתא יחד עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן. כפי שפורסם בוואלה! בנט אמר למנהיגים היהודים כי אינו מתכוון לנהל קמפיין פומבי נגד חזרה אמריקנית להסכם הגרעין.

"אנחנו מתנגדים להסכם הגרעין - אבל אני מבין איפה אמריקה עומדת בנושא", אמר בנט. "במקום להילחם כל היום על הסכם הגרעין אנחנו רואים בו רק חלק אחד באסטרטגיה הרבה יותר גדולה. האסטרטגיה שלנו לא נשענת רק על השאלה אם יש חזרה או אין חזרה להסכם הגרעין".

בנט ציין כי הביקור שלו בוושינגטון נועד להחזיר את האווירה הדו מפלגתית ליחסים עם ארה"ב. "אנחנו רוצים שהרצון הטוב שבאמצעותו אנחנו מנהלים את הממשלה בישראל יהיה העיקרון לפיו אנחנו מנהלים את מערכת היחסים עם ארה"ב", אמר בנט. "ג'ו ביידן הוא ידיד אמת של ישראל. אנחנו נהיה הגונים אחד עם השני. נהיה מענטשים אחד עם השני. נגיד אחד לשני את האמת וכשיהיה דברים שלא נסכים עליהם נדבר עליהם ונפתור אותם בשקט".

מנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בצפון אמריקה וויליאם דארוף אמר לוואלה! כי השיחה עם בנט שהתקיימה לקראת ראש השנה נמשכה 30 דקות והייתה חמה ומועילה. "לאור מערכת היחסים ארוכת השנים בין ראש הממשלה לועידת הנשיאים השיחה הייתה פתוחה מאוד והעניקה לנו הזדמנות להחליף דעות עם ראש הממשלה", אמר דארוף.