יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, שוחח הבוקר (רביעי) ברדיו מכאן, התייחס לדיווחים לפיהם ישנה מתיחות בין מפלגתו ליתר החברות בקואלציה, וניסה להנמיך את הלהבות: "אנחנו נמצאים במצב ביניים – התקציב אושר בקריאה ראשונה וכעת יש משא ומתן לאשר אותו בקריאה שנייה ושלישית. יש כרגע משא ומתן קדחתני כדי לאשר את התקציב ואת התוכניות שסוכמו עם רע"ם".

"יש כמה נושאים שהובטחו לרע"ם שאנחנו רוצים ליישם אותם. מי אמר שיש אכזבה או משבר? אנחנו מדברים, יש מו"מ ובסוף נגיע להסכמה", הוסיף. 

בהמשך התייחס ח"כ עבאס גם למצב הביטחוני ולאפשרות של יציאה לפעולה צבאית ברצועת עזה ואמר כי "עמדתה של רע"ם ברורה – אנחנו נגד מלחמות בכלל ובעזה בפרט. אנחנו נכנסנו לפרויקט פוליטי וחשוב שהוא יצליח למען החברה הערבית. כשתהיה מלחמה נגד עזה – נחליט מה עושים. אבל באופן כללי, אנחנו נגד מלחמות".

בסיום, התייחס גם למו"מ מול הפלסטינים ואם כי יעשו כל דבר שיכולו לעזור בו. "מבלי שישפיעו לרעה על האינטרסים של החברה – אנחנו נעשה זאת. אנחנו גם משפיעים מבלי לספר לתקשורת."

יאיר לפיד, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יאיר לפיד, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


כזכור, בסוף השבוע האחרון תקף עבאס את הממשלה בחדשות 12, וציין כי היא מצויה ב"פרשת דרכים". "החשש מביקורת הימין מונע מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה", אמר, "לא לחינם חשבתי שעדיף לרע"ם ללכת עם ממשלת ימין".

לפני כשבוע דווח בחדשות 13 כי במפלגה בראשותו של עבאס, ניתנה הוראה להיערך מפורשות לבחירות - מה שעלול לקרות באם התקציב לא יעבור בכנסת. בדיווח עלה כי בשיחות סגורות עבאס נשמע כשהוא מדבר על אכזבה מאוד עמוקה מהתנהלות הקואליציה. לדבריו, חברי הקואליציה קיבלו את כל שרצו, בעוד הוא לא קיבל דבר.