פרשן וואלה! News ברק רביד עורר עניין במהלך השבוע האחרון, זאת בעקבות ציוץ שפרסם בטוויטר בתגובה למאמר של איתן לשם בעיתון "הארץ", בנוגע לסוגיית צירופו של דודו אוואט לפאנל אולפן ליגת האלופות על רקע העובדה שהוא נוטה לדבר על "ישראל הראשונה" ו"השליטה האשכנזית בישראל". רביד טען כי בשנים האחרונות קיימת תופעה של גזענות כלפי אשכנזים. בשיחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דבידוב, בתוכניתם ברדיו 103M, הסביר רביד את עמדתו.

"הסיבה שמעלים אותי לשידור היא לא בגלל משהו שעשיתי אלא מאמר מעניין ב'הארץ' של איתן לשם, אני חושב שהוא כתב מאמר מאוד מעניין", אמר רביד בפתח דבריו, "הוא דיבר על כך שיש בישראל תקופה ארוכה תופעה של גזענות ושיח שנאה כלפי מי שמכונים אשכנזים". רביד המשיך ואמר כי הוא אינו אוהב את השימוש במילה "אשכנזי" בשיח הישראלי העכשווי, מאחר ולטענתו היא קיבלה הקשר שלילי: "השימוש במילה הזאת הוא שימוש גזעני לא פחות מהשימוש במילה 'ניגר' עבור אפרו אמריקנים או שימוש במילה 'מרוקאי' כלפי ישראלים ממוצא מרוקאי". 



עוד אמר כי "בישראל היום זה מאוד בולט. הרבה מאוג שנים התיוג הזה 'אשכנזי' הוא תיוג גזעני שנתפס כלגיטימי. בסך הכל  צייצתי מחדש את המאמר". עוד אמר רביד כי הוא חווה באופן אישי בחייו האישיים לא פעם פגיעה בעקבות המילה "אשכנזי": "אני חש את זה 30 שנה והתגובות שקיבלתי הראו שאני לא לבד, יש מאות אלפי ישראלים שחשים ככה".

בהמשך, אמרו המגישים כי חרף המציאות שבה יש קריאות גנאי בבתי הספר לילדים אשכנזים, רוב הגזענות הממסדית היא כלפי מזרחים. על כך השיב רביד: "על זה אין ויכוח, זה דבר שהוא ברור. אני רוצה לומר שלא שאין גזענות דו צדדית, זו עובדה. מה אני טוען? שיש בישראל גם גזענות כלפי אשכנזי. אני מדבר על עצמי, לא מדבר על אחרים, אני באופן אישי מקום העבודה שלי נגזר מסיבות גזעניות. אני מרגיש קצת לא נוח פה. לפני כשנה פוטרתי מחדשות 13 מסיבה של גזענות".

בסיום דבריו אמר רביד כי המניע לגזענות כלפי אשכנזים מגיע ממקום פוליטי: "אנשים סופגים התנכלויות, אלימות מילולית ופיזית". גזענות כלפי אשכנזים הפכה בשנים האחרונות לתחמושת פוליטית".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm