חבר הכנסת אחמד טיבי התראיין הבוקר לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וגינה את התבטאותו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נגד חברי הרשימה המשותפת: "זוהי אמירה נאו-נאצית".

סמוטריץ' במתקפה חריפה על הח"כים הערבים. צילום: ערוץ הכנסת

טיבי אף ציין כי באמירתו של חבר הכנסת היה פן חיובי: "חבר פרלמנט ישראלי אישר את הנרטיב הפלסטיני שב-48 בנכבה היה טיהור אתני, הוא מצר על כך שעבודתו של בן גוריון לא הסתיימה, ורוצה יותר".

"כאשר מישהו מצדיק טיהור אתני וגירוש של עם, שזה אגב אותו אדם שהצדיק שריפה של משפחה פלסטינית בדומא ונתן לזה הסברים, הכול משתלב לתיאור ניאו־נאצי. עוד עשיתי לו הנחה ואמרתי ניאו־נאצי", הוסיף חבר הכנסת.

מטעמו של סמוטריץ' על הדברים שאמר ח"כ טיבי בראיון, נמסר: "אחמד טיבי, יועץ של הארכי טרוריסט עראפאת, תומך עד היום בטרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל ומסרב להכיר בזכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית. לאנשים כאלו אין מקום במדינת ישראל".

"הגזענות בחברה היהודית בישראל כלפי ערבים ופלסטינים היא קונצנזוס"

קודם לכן, עלה לשידור יו"ר בל"ד, סמי אבו שחאדה, שהתייחס גם הוא לדברים: "לצערנו הרב זו עמדה לא רק גזענית ומזעזעת ולא אנושית, הוא התפאר בטיהור האתני שנעשה ב1948, והוא גאה בו. לא רק שהוא גאה בו - הוא חושב שהיה צריך יותר טבח וטיהור אתני, מה זה 'להשלים את העבודה?'".

הוא הוסיף כי "הבעיה שלנו היא לא האמירה של סמוטריץ', אלא שיש חברה שחושבת כמוהו. הבעיה שלנו היא שהגזענות בחברה היהודית בישראל כלפי ערבים ופלסטינים היא קונצנזוס".