מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) את הצעת החוק לביטול חובת הגיוס של נשים לצה"ל. הצעת החוק הפרטית שהוגשה על ידי חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה), נפלה ברוב של 38 חברי כנסת שהתנגדו, מול 20 חברי כנסת שתמכו. 

יושבת ראש הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) תקפה במליאה את חברי האופוזיציה מהליכוד על כך שלא הצטרפו לחברי הכנסת שהצביעו נגד הצעת החוק: ״מילא הגברים של הליכוד ששיתפו פעולה עם זה, אבל לא נמצאה אישה אחת מהליכוד שתצביע נגד החוק של ליצמן שרצה לבטל את הגיוס של הנשים לצה"ל. איזו בושה. עלק מפלגה ליברלית. ברחו כולם". על הצעת החוק אמרה: ״אני צריכה להתבייש שהייתי חמש שנים בצבא? אני מתביישת שחוק כזה בכלל עולה בכנסת". 

שותפתה של בן ארי למפלגתה, השרה אורנה ברביבאי, הגיבה גם היא נגד הצעת החוק. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "ליצמן, אם נשים לא צריכות להתגייס לצה״ל, אז איפה הן צריכות להיות? שואלת בשביל חברה". 

בתוך כך, בן ארי שוחחה הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לעימות במליאה עם ליצמן: "הוא מעלה חוק שצריך לבטל את הגיוס חובה לנשים. איפה אנחנו? באיראן? קודם כל היום אם יש שירות חובה לגברים ונשים לא צריך שתהיה פגיעה בשוויון, לא חסר דרך לקבל פטורים".

"אבל אם אנחנו תומכים בשוויון ואם במדינת ישראל יש גיוס חובה - בוודאי שזה יהיה לנשים. ואתם יודעים מה הדהים אותי? חברות כנסת במקום להצביע נגד הלכו מהאולם. אני ציפיתי שהן יצביעו נגד", הוסיפה..

בהמשך דבריה התייחסה לסערה סביב חוק הנאמנות בתרבות: "בכנסת הקודמת כחלק מהקואליציה הפלנו לה, מירי רגב העלתה את זה שוב, תבין כמה זה מטורלל פה".

"אני הייתי בחוק הנאמנות בתרבות שאני מזכירה לכם שאנחנו כקואליציה פסלנו לה, היא הביאה אותו שוב והיא מאשימה אותנו. ואז היא עולה לדוכן ופונה לרם בן ברק וצועקת לו שהוא שונא ישראל. אנשים ירדו מהפסים", המשיכה.

כשנשאלה על העובדה שישראל מממנת סרטים שמכפישים אותה, השיבה חבר הכנסת: "אני נגד. אבל יש סעיף בחוק יסודות התקציב ששר האוצר יכול לבטל מימון - לא צריך את הפופוליזם הזה".

"בוודאי שאנחנו נגד, אני לא יכולה לסבול את הקטע הזה של הסרטים שמקבלים מימון ורק מוציאים עלינו דיבה בעולם, ואז אנחנו צריכים להסביר לפרלמנט בעולם שהחיים לא ככה ושאין לי גמלים בחנייה", סיכמה.