חברי הכנסת מסייעת הציונות הדתית הגיעו היום (רביעי) לסיור בשער שכם בירושלים. לדבריהם הסיור נועד על מנת "לבחון מקרוב את ההיערכות המשטרתית והבטחונית". בעקבות הסיור, במשטרה העלו כוננות ובמקום מוצבים עשרות שוטרים. כמו כן, המהומות באיזור התחדשו ועל פי דיווחים פלסטינים חשוד אחד שניסה על פי החשד לתקוף את ח"כ איתמר בן גביר נעצר. 

יו"ר הסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מסר בתחילת הסיור כי "הריבונות בירושלים לא יכולה להיות שבויה בידיו של מנסור עבאס. הגענו לפה כי מדי ערב יהודים עוברים תקיפות והתנכלויות בעיר הבירה. ההתרפסות של בנט מול מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית מובילה לאובדן המשילות על אזורים נרחבים בכל רחבי הארץ". 

לדבריו, "הפורעים מבינים שהממשלה מוגבלת ביכולתה לפעול נגדם והם מנצלים זאת לקבוע עובדות בשטח. זה קורה בכל הערים, בנגב, בערים המעורבות ועכשיו גם בנסיון להפקיע את זכותנו על העיר ירושלים ולחלק דה פקטו את ירושלים. אנחנו כאן כדי להגיד לפורעים והטירוריסטים הערבים לא יקרה. ירושלים שלנו, של עם ישראל לנצח נצחים ולא ניתן לפורעים לפגוע בבירתנו הנצחית."

ח"כ בן גביר מסר: "הבא להורגך השכם להורגו', שוטרים שמרגישים מאוימים ויש חשש לחייהם, צריכים לפעול ביד קשה ובמידת הצורך גם לירות. צריך לתת לשוטר שהיה באוטובוס גב לירות בפורעים, משטרת ישראל חייבת להיות בעל הבית בשטח ואם המשטרה רוצה היא יכולה לעשות זאת".

"צריכים לפעול ביד קשה". ח"כ סמוטריץ' ובן גביר בירושלים  (צילום: ללא)
"צריכים לפעול ביד קשה". ח"כ סמוטריץ' ובן גביר בירושלים (צילום: ללא)


חברי סיעת הציונות הדתית בשער שכם (צילום: דוברות הציונות הדתית )
חברי סיעת הציונות הדתית בשער שכם (צילום: דוברות הציונות הדתית )

הסיור של חברי הכנסת מגיעה לאחר המהומות האלימות בימים האחרונים. אמש נעצרו 22 חשודים בחשד למעורבות באירועי הפרת הסדר הציבורי, אלימות וידוי אבנים לעבר אוטובוסים וכוחות המשטרה המוצבים באיזור.

במהלך אחת מהפרות הסדר האלימות, כוח מסתערבים של מג"ב של מג״ב שפעל באזור שער הפרחים, ביצע מעצר של חשוד בידויי אבנים לעבר אוטובוס וכוחות הביטחון המוצבים באיזור. מהמשטרה נמסר כי במהלך המעצר בוצע ירי באוויר, זאת לאחר שמתפרעים רבים השליכו אבנים וחפצים לעבר הכוח. מעצרים אלו מצטרפים לעשרות מעצרים של מפרי סדר שבוצעו על ידי כוחות המשטרה באזור, במהלך השבועות האחרונים.

התפרעויות בשער שכם. צילום: דוברות המשטרה

ממד"א נמסר כי נהג אוטובוס בן 38 ונער בן 16 נפצעו באורח קל מאבנים שהושלכו לעבר אוטובוס בדרך העופל. צוותי רפואה שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבי"ח הדסה הר הצופים כשהם סובלים מחבלות בגפיים, בראש ובבטן.