השר לביטחון פנים, עמר בר לב, התייחס הבוקר (חמישי) בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM לתקשרית שהתרחשה אמש במליאת הכנסת, כאשר ח"כ מירי רגב מהליכוד כינתה את ח"כ רם בן ברק מיש עתיד "שונא ישראל". 

"כמעט מעליב אותי להתייחס לאמירה כזו, כי זה נותן לה תנופה. בן ברק היה קצין צעיר באחד המבצעים שפיקדתי עליהם, וכבר אז הוא היה אדם אמיץ שתרם הרבה לביטחון, וזאת הייתה רק ההתחלה. להגיד על אדם כזה משהו ברמה האישית שפוגע במחויבות שלו בביטחון ישראל? בושה", אמר בר לב.

בנוסף התייחס בר לב לאירועי הפשיעה בחברה הערבית: "אתמול השוטרים הסתערו על היעדים. מאות שוטרים מסתערים על יעדים בדרום, בצפון ובמרכז, מאתרים נשק וסמים ומעקלים רכוש של גורמים פליליים. הכוונה היא לתקוף את חברות השמירה ואת משפחות פשע גם דרך הכיס. ממשיכים לגנוב נשק מבסיסי צה"ל והמחרטות ביהודה ושומרון ממשיכות ליצור את אותם נשקים". 

"אנחנו צריכים תוך מספר חודשים לראות שכדור השלג הנורא הזה נעצר, ובתוך מספר חודשים אחרי שנעצור אותו, נתחיל לגלגל אותו לכיוון אחר. זה יקרה בסדר גודל של חודשים. בהחלט יכול להיות שבחודשים הקרובים נראה עלייה בפשיעה. לאף אחד אין הערכה של כמה כלי נשק יש, כל שבועיים בערך המספרים האלה מוכפלים. בינינו, גם במשטרה לא יודעים כמה יש", הוסיף.

"אני זוכר שישראל הכריזה מלחמה על ארגוני הפשע היהודים בזמנו ושם זה לקח מספר שנים אבל בסופו של דבר הם פורקו והגיעו לכלא. עכשיו לאף אחד אין סבלנות ותוך מספר חודשים אנחנו צריכים לראות שכדור השלג הזה נעצר. תוך מספר חודשים אחרי שנעצור אותו נתחיל לגלגל אותו לכיוון אחר עד שימס, זה יקרה בסדר גודל של מקסימום חצי שנה", המשיך בר לב. 

"אתמול הייתי בבאר שבע, לשמחתי הייתי אצל ראש העיר והוא אמר שכבר התושבים מרגישים שיפור בתחושת הביטחון. מעבר לזה, המלצתי בפני רה"מ לגייס מיידית שתי פלוגות מג"ב ושהם ירדו לדרום. ביום ראשון הן מתייצבות לגיוס וביום חמישי הבא שתי פלוגות נוספות יתייצבו בדרום. אין לי ספק שזה יוסיף וישפר את המגמה שראש העיר אמר שהם כבר מתחילים להרגיש", אמר בסיום דבריו.

גם שר המשפטים, גדעון סער, התייחס לנושא בוועידת הMUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי: "איבדנו את המשילות בחלק גדול מהמדינה. בלי שינוי דיסקט יסודי, אנחנו במצב שהחברה הישראלית יכולה להתפורר מבפנים. זה יותר מסוכן מכל איום חיצוני. ראשי רשויות מהמגזר, אני מבקש את עזרתכם. אם רוצים לעשות שינוי תגידו גם לכל אחד מהנציגים שלכם שזה חייב להיות מגובה במעשים. רק במילים וציוצים אנחנו לא נצליח להתמודד עם אתגרי הפשיעה".

גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)