המכשול המרכזי שמנע ממפלגת רע"ם לתמוך בתקציב הוסר, כך פורסם הערב (שבת) בכאן 11. על פי מקור בכיר במפלגה, "יש התקדמות משמעותית עם משרד הפנים ועם השרה, איילת שקד".

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה בקריאה ראשונה (צילום: ערוץ הכנסת)

המכשול, על פי הדיווח, היה מתן תקציבים לרשויות ערביות שהיו אמורים להתקבל על חשבון הרשויות היהודיות. אותו מקור בכיר ברע"ם טען כי לא יוסטו תקציבים מהרשויות היהודיות, אך התקציב יושב מתקציב חיצוני של המפלגה. "אנחנו נגד העברת תקציבים מיישובים עניים לעניים יותר", אמר הבכיר, "אנו בעדו שכולם יקבלו תקציבים בשוויון". עם זאת, המקור ציין כי נותרו מחלוקות מינוריות יותר. 

כזכור, בתחילת החודש פורסם כי בין התנאים שהועלו לתמיכה בתקציב היה מתווה להסדרת תכנון ובנייה ביישובים הערביים, מתווה להסדרה בנגב, הסדרת מעמדן של כ-2,000 משפחות פלסטיניות-ישראליות וחיבור חשמל למשקי בית בחברה הערבית.

כמו כן, מחר צפויה לעלות לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת "חוק החשמל" של יו"ר סיעת רע"מ, ח"כ ואליד טאהא, שגרמה למשבר בקואליציה. בשיחה עם מעריב, ציין טאהא כי "הצעת החוק תעלה ביום ראשון, נחכה ונראה שהיא תאושר כדי שתובא ביום רביעי לקריאה טרומית".

בדברי ההסבר להצעת החוק, שהגיעה לידי "מעריב", נאמר כי "מטרת הצעת החוק היא לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל". עוד נאמר כי "יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי".