ישיבת הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון), על סדר היום עומדים דחיית בניית שדה תעופה ברמת דוד והארכת כהונת בכירים בשירות החוץ. נוסף על כך, יצביעו השרים על אישור כספים קואליציוניים למשרדים השונים בשנתיים הבאות, בסכום של שני מיליארד שקל.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, "נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות ומשנות מציאות. הפגישה עם פוטין הייתה טובה ומעמיקה".

"הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה, חשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם בלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים - מצאתי אצלו אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על הגרעין האיראני שמצבו מעורר דאגה אצל כולם", הוסיף. 
ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')
ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')
עוד אמר בנט כי "יחסי החוץ של ישראל בתנופה. הממשלה פותחת הרבה דלתות חדשות בעולם ומחזקת את היחסים הקרובים עם רבות מהמדינות. דוגמה טובה לכך היא הקורונה - אנחנו יוצאים מהגל של הדלתא, ירדנו מרף 300 החולים קשים הבוקר".
"ברוב מדינות העולם 'החורף מגיע', לצערי גם בתחלואה וגם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות ואנחנו משתפים אותו באופן רציף ופתוח בידע שלנו, הוא לא ביטחוני, אלא ידע שנועד להציל חיי אדם. אזרחי ישראל בטוחים, חיים את החיים בצורה רגילה וזה מצוין", המשיך. 
לצד זאת, הסתייג ראש הממשלה: "אנחנו תמיד נערכים לעתיד ומכינים את האפשרויות לגלי תחלואה עתידיים. אני מודיע שאנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של עשרה מיליארד שקלים לגלי קורונה עתידיים. סיכמתי עם ליברמן על המתווה, להרחבה חד פעמית של המסגרת התקציבית ב-2022, כחלק מהפקת הלקחים בניהול הגלים הקודמים".
על משבר האקלים אמר: "הבאנו היום החלטות בנושא משבר האקלים, שהוא אחד המרכזיים על סדר היום העולמי. זה בנפשנו. אנו נדרשים גם בישראל בכל הדרגים. ההחלטות שהממשלה תאשר - קידום תחבורה דלת פחמן, התייעלות אנרגטית, עידוד חדשנות טכנולוגית והאצת תשתיות. יש עוד פעולות שנבחנות ונודיע עליהן בהמשך".
נפתלי בנט ויאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')
נפתלי בנט ויאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')
לדבריו, מהלך משמעותי שיוצא היום לפועל הוא תכנית לקידום המגזר הערבי שממשיכה את תכנית החומש של הממשלה הקודמת, "אנחנו מביאים לשולחן הממשלה תכנית בהיקף רחב של כשישה מיליארד שקלים בממוצע למשך חמש שנים. שתעסוק בפיתוח תעסוקה, חיזוק מוניציפאלי, עידוד שילוב בהייטק ובעוד הרבה תחומים".
"בנפרד, נאשר תכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, שזולגת לכל המדינה. בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים", הוסיף, "זו לא משימה במעמד צד אחד, זו לא משימה של הממשלה, זה יעד משותף, עם הציבור הערבי. הרחוב הערבי חייב להירתם גם הוא".  
כמו כן, במהלך הישיבה ניסה בנט להרגיע את הרוחות בקואליציה, וביקש מראשי המפלגות, בחלק הסגור של הישיבה, לשמור על איפוק. עוד אמר כי "אני לא רואה באופק ביטול של התו הירוק מכיוון שזה שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה. אני צופה שבקרוב יהיה אישור לחיסון ילדים. נעשה את זה בהקדם האפשרי".

"הפעם אין אס"ק (אוירת סוף קורס), אין חגיגות. נשמר את ההישג, נשמר את המערכות, נשמור על ישראל פתוחה - והכל בזהירות", הוסיף.