"בעיות בקואליציה? דווקא אחרי התקציב": האתגר של קואליציית השינוי בראשותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד הוא העברת חוק התקציב שצפוי בשבועות הקרובים. האם קיים סיכוי שדווקא זה מה שיגרום לממשלה השברירית הזו ליפול? האם שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) מושך לכיוון הליכוד, ומה לגבי האפשרות שח"כ אמיר אוחנה יוביל את מפלגתו של בנימין נתניהו אחרי הפריימריז? ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שוחח על כך הבוקר (ראשון) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5, והבטיח כי בליכוד "עובדים על תוכנית להפיל את הממשלה".

דוד ביטן, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דוד ביטן, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"רע״מ יקבלו את הכספים, ואני אומר שהממשלה הזאת לא תישאר אחרי התקציב, מצבה יהיה קשה יותר מהיום", אמר חבר הכנסת על חוק התקציב. ביטן העריך ש"יש סיכוי" שגנץ יהיה ראש ממשלה: "גנץ לא יעשה צעד לפני התקציב. אם יעשה צעד, הוא יצטרך להעביר תקציב אחרי שבועיים, לכן הוא יעשה צעד אחרי אישור התקציב. אני רואה את התקציב כנקודת מעבר של הממשלה".

בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד אמר על גנץ כי "אי אפשר להבין אותו, הוא מדבר בשני קולות. מצד אחד הוא (גנץ) לא אוהב אותם (את הממשלה - א"א) ומצד שני הוא לא מאמין לביבי. אבל, האינטרס שלו הוא להיות ראש הממשלה, ואני מקווה שהוא יתעשת".

בחדשות 12 דווח במהלך סוף השבוע כי שר המשפטים לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה צובר פופולריות בקרב מצביעי הליכוד: "אין סקר כזה. היה לפני שבועיים סקר שפורסם, מתוך כביכול קבוצה מסוימת שערכה אותו בוואטסאפ של הליכוד, אבל לא היה סקר כזה. לא היה ולא נברא", התייחס ביטן לידיעה. הוא סיכם: "יש לנו מנהיג אחד כרגע - והוא ביבי". 

אמיר אוחנה (צילום: אמיל סלמן)
אמיר אוחנה (צילום: אמיל סלמן)

לעומת זאת, בראיון בגלי צה"ל העריך ביטן כי "אם יהיה סקר אמיתי - יוסי כהן יהיה מאוד גבוה בליכוד". ביטן התייחס לראש המוסד היוצא שהספיק לגרוף כותרות רבות המצביעות על כוונתו האפשרית להצטרף למשחק הפוליטי. "הוא היה ראש המוסד", הדגיש והוסיף, "המצביעים אוהבים את זה. הסיכויים שלו להיות ראשון בתוצאות אמת מאוד גבוהים".

על הפעולות האופוזיציה להחלפת ממשלת בנט-לפיד, אמר ביטן כי בכוונתם להמשיך את הניסיונות: "אנחנו נפיל את הממשלה. יש משהו שקיים, עובדים על זה". על האפשרות לצרף את השרה איילת שקד לליכוד אמר: "יש לי ניסיון איתה. הפעם היחידה שהיא רצתה לעבור לליכוד זה היה בהסכמת בנט. נתניהו לא הסכים, והיא לא תלך נגד בנט".

שרת הפנים איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרת הפנים איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)