סיעות הכנסת קיימו היום (שני) את ישיבות הסיעה השבועיות, בפתחן נשאו ראשי הסיעות הצהרה לתקשורת. את הישיבה הראשונה קיימה הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, כאשר מיד אחריה ערכו את פגישתן יש עתיד בראשות יאיר לפיד. בהמשך קיימו את ישיבתם גם העבודה בראשות מרב מיכאלי והליכוד בראשות בנימין נתניהו.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר בפתיחת ישיבת הסיעה כי "אני רוצה לנקות את כל הרעשי ולהתמקד בעיקר התקציב יעבור, לטפל בקשיים שלא טיפלו 10 שנים. מטפלים בחברה הערבית, ניצולי שואה, מטפלים בכל מה שהוזנח שנים. יש מחיר לעשייה אבל אנחנו מוכנים לעשות זאת. זאת לא ממשלה 10 אחוז ימין או שמאל, אלא 100 אחוז מדינת ישראל, פטריוטים. 

עוד אמר לפיד: "בארבע השנים הבאות נתווכח, נריב על התנחלויות, פלסטינים וכלכלה. אתמול הייתה ישיבת ממשלה ארוכה, ומליאה ארוכה, ובשני המקומות לקחו החלטות שישפיעו שנים ארוכות קדימה. המדינה השתנתה. תמיד יהיו כאלה שינסו להילחם ולחזור אחורה. מדינת ישראל מתקדמת למקום טוב יותר, מעבירים תקציב, מעבירים הילוך". 

בהתייחס להחלטה לאשר יחידות דיור ביהודה ושומרון אמר לפי: "ביקשתי להיות בחדר בפעם הבאה כשמקבלים את ההחלטות על הבנייה בהתנחלויות כדי להרחיב את המעגל של הפורום הזה". 

מרב מיכאלי: "הכרזת גנץ על ארגוני זכויות האדם לא הייתה צריכה לקרות" 

שרת התחבורה ויו"ר העבודה מרב מיכאלי, התייחסה להחלטת גנץ בדבר ארגוני זכויות אדם פלסטינים ואמרה: "מדינת ישראל מתמודד ברגעים אלה את ההשלכות על ההכרזה של שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור. האופן שבו הוכרז גרם לישראל נזק גדול, יפגע באינטרס הישראלי ולא היה צריך לקרות. מהלכים כאלה היו צריכים להיות בהכנה ראויה. צעד כזה נגד ארגונים שהם אזרחיים, צריכים להעשות בחרדת קודש. אני אשוחח עם ראש השב"כ ואבין איך יכול להיות שאנחנו במצב הלא נוח שמדינת ישראל נמצאת בו. צר לי שאני צריכה לעשות זאת אחרי ההכרזה ולא לפני".

נתניהו בישיבת הסיעה. צילום: ערוץ כנסת

נתניהו: "בנט מעביר סכומי עתק לתנועה האסלאמית בשביל לשרוד"

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "בנט מעביר סכומי עתק לתנועה האיסלאמית כדי לשמור על הישרדותו הפוליטית. לא סתם רע״מ קראו לתוכנית הזו ״נאהדה״, שם שהוא מותג עולמי של האחים המוסלמים. לזה יש כסף, לא לחיילים, לא לרופאים ולא להורדת מיסים. ראינו אתמול את הבליץ הכאילו היסטרי של איילת שקד. איזו הצגה. איילת המתייסרת. הם חושבים שהם יכולים להמשיך לדבר ימין וללכת עם השמאל, זה לא עובד על אף אחד. זה לא עובד על הבוחרים שלהם ואפילו לא עובד על חלק מהאנשים בסיעה שלהם.

עודה: "אם מאבק זכויות האדם של הפלסטינים הוא טרור, אז גם מנדלה ולותר קינג הם טרוריסטים"

בפתח דבריו התייחס יו"ר הרשימה המשותפת לתקציב המדינה: "הממשלה העבירה תכנית כלכלית עבור האוכלוסייה הערבית. האמת שאני מסכים עם בנט רק בדבר אחד – המשך של החלטה 922, בשאר הדברים אני לא מסכים איתו.

"אכן ברשימה רוצים שהתכנית הזו תמומש, אבל לצערי הרב גילינו שמבחינה כמותית מעבר ל-922 יש תוספת של שני מיליארד שקלים בלבד". לדבריו, הדבר המסוכן ביותר זה התקציב הכולל, תקשיב שיש בו העמקת הכיבוש, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם הבנאדם ברחוב ירוויח או יפסיד עוד שנה? לצערי עם תקציב כה אכזרי האדם הפשוט יפסיד".

עודה התייחס גם להכרזה על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור: "הממשלה הכריזה מלחמה נגד המאבק הפלסטיני הלא אלים, והמאבק הפלסטיני הצודק. אם העמותות הללו והמאבק למען זכויות אדם הוא טרור, אז גם מנדלה ולותר קינג הם טרוריסטים". 

גדעון סער: כל המערכות מתכווננות למאבק משותף ונחוש בפשיעה החמורה

גדעון סער אפתח את ישיבת סיעת תקווה חדשה ואמר: "אתמול קיימה הממשלה ישיבה חשובה בנושא האלימות במגזר הערבי. אחרי שנים של הזנחה ביבטחון הפנים והמשילות, כל המערכות מתכווננות למאבק משותף ונחוש בפשיעה החמורה. אני שמח גם שרואים את הדבר הזה לא רק ברשות המבצעת אלא גם בשופטת. פסק דין של בית המשפט העליון קבע, לגבי עבירות נשק, מחייבות את מערכת המשפטית כולה, לקבוע עונש מרתיע". 

סמוטריץ': הממשלה נותנת לאנשים הרעים במדינת ישראל פרס

יו"ר הצינות הדתית בצלאל סמוטריץ', אמר בפתח ישיבת הסיעה: "בימים האלה האנשים הרעים במדינת ישראל מקבלים פרס. חוק החשמל הולך לתת חשמל לעשרות מבנים לא חוקיים של ערבים ויחזקו את הבתים הלא חוקיים של הבדואים בנגב. תקציבי עתק שמושקעים בחברה הערבית, שהם 'נאמנים מאוד למדינת ישראל'. על רקע אותה הלבנה סיטונאית שנותנת לגיטימציה ומאפשרת חיבורי חשמל למבנים לא חוקיים, המינימום הנדרש הוא לתת לחקלאים ביהודה ושומרון לעשות ציונות, ולשמור על ארץ ישראל האהובה".