ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים התכנסה הבוקר (שלישי) לדיון לקראת ההצבעות בעניין רפורמת הכשרות, לה הוגשו מעל ל-5,000 הסתייגויות על ידי חברי כנסת מהימין.

יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי פתחה את הדיון בשאלה האם ישנן הסתייגויות מצד הליכוד. משאיחר נציג המפלגה, שלמה קרעי, מלינובסקי הודיעה כי היא מסירה את כלל הסתייגויותיו בשל כך. 

יוליה מלינובסקי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יוליה מלינובסקי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


"אין דבר כזה", תקף קרעי, "לא יהיה פה דיון. השתגעתם לגמרי? נפלתם על השכל, לא תתנהלו בבריונות, היעוץ המשפטי חייב להתבייש שהוא מאפשר את התרגיל המלוכלך הזה".

חבר הכנסת יעקב מרגי יצא להגנתו ואמר: "אפשר לגלות נדיבות", וקרעי הוסיף: "תמשיכו להתנהל כאילו המדינה שייכת לסבתא שלכם". מלינובסקי השיבה מצדה: "כל ההסתייגויות שלך הן הטרלה אחת גדולה".

ההצבעה על רפורמת הכשרות (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ההצבעה על רפורמת הכשרות (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


ח"כ יואב קיש, הצטרף לעימות וצעק על מלינובסקי: "איפה את נמצאת. את שפויה? מה אנו בדמוקרטיה או בדיקטטורה. קובעת בשמונה בבוקר כשהיועמ"ש אמר לך שצריך שמונה שעות מהדיון במליאה. סופרים לנו שניות. איפה את נמצאת? אין לך בושה? כך מתנהלים בישראל ביתנו? את בכנסת ישראל. אל תבזי את המוסד הזה. לא ייאמן שאני צריך להתחנן להציג הסתייגויות.

דוד אמסלם תקף גם הוא ואמר: "את מבזה את הכנסת. לא מנהלים בברוטליות ובארגרסיביות".

קרעי תקף את דברי מלינובסקי בראיון שהעניקה ברדיו צפון 104.5FM, בו תקפה את הרבנות הראשית, ואמר כי "אנו בעד האבא של הרבנות וגם בעד האמא של הרבנות. יש להם גם אבא, הרבנות לא חד הורית". בהמשך הדיון, ח"כ קרעי השמיע את ההקלטה של הראיון.

ח"כ שלמה קרעי משמיע את ההקלטות של יוליה מלינובסקי. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

אמסלם הוסיף: "לא הבנתי למה אמרת שתכנסי באמא שלהם ולא באבא. אני מתפעל מפניני הלשון שלך. השווית בין הרבנות הראשית לדעאש. אני מכירה רק עוד גוף אחד בעולם שמבקש סמכות כזאת. דעאש". הוא המשיך ומתח ביקורת חריפה: "לאיזה תחתית ביוב את עוד רוצה להגיע. את בושה וחרפה. תראי איך את מדברת".

"זה שאתם רוצים להרוס את כל היסודות הייהודים", המשיך, "אנחנו יהודים, אתם נבנים בעיקר על שנאה ליהדות ולכל מה שמיצג את הערכים היהודים. אני מציע לך לדבר בשפה הגיונית. קרה לך משהו חמור מאוד. אני לא זוכר דבר כזה בכנסת.  הגעתי למסקנה שמה שמעניין אתכם ה להרוס כל דבר שהוא יהודי".